PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

KPMG: nowe trendy technologiczne na horyzoncie

Autor: wnp.pl (WGK)
25-01-2015 09:32
KPMG: nowe trendy technologiczne na horyzoncie

Technologie mobilne są już powszechnie akceptowane w Polsce., przede wszystkim przez konsumentów, którzy je wykorzystują np. do poczty elektronicznej czy do przechowywania zdjęć. Natomiast polskie przedsiębiorstwa nadal w dość ograniczony sposób wykorzystują "chmury obliczeniowe" w swoim codziennym działaniu

Fot. Fotolia

Zmniejsza się przewaga technologii mobilnych i chmur obliczeniowych w sektorze nowoczesnych technologii, a coraz większego znaczenia nabiera druk 3D, inżynieria biomedyczna, internet przedmiotów, analiza "wielkich" danych, czy sztuczna inteligencja - takie wnioski płyną z analizy firmy KPMG dotyczącej trendów technologicznych w perspektywie do 2017 roku.

Na razie, mimo rosnącego udziału innych technologii, rozwiązania mobilne i obliczenia w chmurze pozostają na czele, spada natomiast ich znaczenie. Kluczową rolę platform i aplikacji mobilnych, jako technologii przełomowych dla przemysłu, konsumentów i tworzenia nowych modeli biznesowych, w zeszłorocznej edycji badania wskazywało 32 proc. respondentów, a obecnie już tylko 9 proc. Znaczenie chmur obliczeniowych, które w 2013 roku wskazało 29 proc. respondentów, a w 2014 roku już tylko 14 proc.
Zdecydowanie wzrosło natomiast znaczenie takich technologii jak druk 3D (8 proc.), inżynieria biomedyczna (7 proc.), internet rzeczy (7 proc.), analizy danych (6 proc.) oraz sztuczna inteligencja (6 proc.).

- Technologie mobilne są już powszechnie akceptowane w Polsce., przede wszystkim przez konsumentów, którzy je wykorzystują np. do poczty elektronicznej czy do przechowywania zdjęć. Natomiast polskie przedsiębiorstwa nadal w dość ograniczony sposób wykorzystują "chmury obliczeniowe" w swoim codziennym działaniu - mówi Jerzy Kalinowski, partner, szef grupy doradczej w sektorze nowych technologii, telekomunikacji i mediów w KPMG w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej.

Według badania KPMG, przedsiębiorstwa widzą ogromny potencjał w komercjalizacji rozwiązań internetu przedmiotów (internetu rzeczy). Jedna piąta respondentów uważa obecnie, że "inteligentne zakupy" mają największy potencjał w zakresie komercyjnego wykorzystania internetu przedmiotów (np. przypomnienie o zakupach podczas przejazdu obok sklepu). Kolejnym, potencjalnie najbardziej dochodowym (aż 22 proc. wskazań w USA), aspektem internetu przedmiotów jest automatyzacja naszych mieszkań i domów: automatyczne zarządzanie oświetleniem, ogrzewaniem, systemem alarmowym, czy nawet ekspresem kawowym.

Największe ograniczenia w komercjalizacji innowacji technologicznych wiążą się z bezpieczeństwem (27 proc. respondentów). Na dalszym planie pozostaje zbyt duża złożoność technologiczna (22 proc.), czyli problem łączenia ze sobą i współdziałania starszych i nowszych technologii oraz wzrastający problem w zdolność konsumentów do absorpcji nowych rozwiązań technologicznych (21 proc.).

- Pojawia się problem "przeładowania" człowieka cyfrowymi urządzeniami, aplikacjami i systemami. W tej chwili główną barierą dla akceptacji technologii cyfrowych jest sam człowiek i jego możliwości adaptacji do szybkich zmian - podsumowuje Jerzy Kalinowski.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 506 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP