Polski handel internetowy kwitnie, na przekór niekorzystnej sytuacji makroekonomicznej na świecie i w Polsce, a po części także dzięki niej. Branża nie odczuwa kryzysu, wręcz przeciwnie liczy na zwiększenie przychodów w 2009 roku.
Coraz częściej wykorzystują także zaawansowane mechanizmy wspierające sprzedaż, np. zindywidualizowane rekomendacje - wynika z najnowszego raportu na temat stanu polskiego handlu elektronicznego i perspektyw jego rozwoju przygotowanego przez Praktycy.com.
Większość przebadanych sklepów (59%) zanotowała wzrost ruchu na stronie internetowej w I kwartale 2009, 77% prognozuje zwiększenie liczby klientów w tym roku. Intensywne zainteresowanie ofertą e-sklepów przekłada się na wyniki finansowe: 7 na 10 sklepów jest usatysfakcjonowana wynikami finansowymi osiągniętymi w zeszłym roku.
Nie dziwi zatem fakt, że ponad 1/3 z badanych (32%) zanotowała w zeszłym roku przychody przekraczające 1 milion złotych rocznie, w tym 16% większe niż 5 milionów złotych. Prognozy na 2009 rok są jeszcze bardziej optymistyczne – 8. na 10. respondentów spodziewa się lepszych wyników finansowych w tym roku. Co ważne, aż 91% badanych ma pewność, że obroty sklepu nie spadną w tym roku.
Kryzys gospodarczy nie powinien znacząco wpłynąć na wyniki finansowe branży. Ewentualne spowolnienie gospodarcze i spadek siły nabywczej konsumentów będzie łagodzony stałym wzrostem liczby internatów w Polsce oraz rosnącym zainteresowaniem i zaufaniem do tej formy robienia zakupów.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Kryzys omija handel elektroniczny