PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Które marki są ekologiczne?

Autor: wnp.pl (KW)
22-08-2012 20:20

Najbardziej ekologicznymi markami na świecie są te z branży samochodowej i technologicznej - wynika z drugiej edycji rankingu „Best Global Green Brands” opublikowanego przez globalną firmę Interbrand.

Wyniki spółek analizowała firma doradcza Deloitte. Pozycję lidera utrzymała Toyota, a w pierwszej trójce znalazły się także Johnson&Johnson oraz Honda. Tegoroczna lista 50 firm pokazuje, że branże na całym świecie podejmują coraz więcej działań, aby pokazać i potwierdzić swoje zaangażowanie w sferze ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju oraz gotowość do raportowania o tych działaniach zewnętrznym interesariuszom.
Ranking „Best Global Green Brands” bierze pod uwagę dwa obszary działania firm: aktywność w zakresie ekologii oraz ich wizerunek w oczach konsumentów. Deloitte ocenia marki pod względem wyników. Firmy muszą udowodnić swój ekologiczny charakter w każdym obszarze funkcjonowania (pozyskiwanie materiałów, produkcja, dystrybucja, obsługa klienta etc). Interbrand ocenia marki pod względem wizerunku – firmy muszą dbać o pozytywne postrzeganie ich przez odbiorców poprzez wiarygodne przedstawianie ich zaangażowania w zakresie oddziaływania na środowisko.

- Dla wielu firm staje się coraz bardziej jasne, że zrównoważony rozwój to już konieczność, a nie dodatek do działalności biznesowej. Ma to znaczenie z perspektywy rozwoju firmy, ponoszonych kosztów, kształtowania marży czy budowania wartości marki. Kluczowe jest zniwelowanie luki pomiędzy działaniami z zakresu zrównoważonego rozwoju a kreowanym wizerunkiem - wyjaśnia David Pearson, globalny lider ds. zrównoważonego rozwoju Deloitte USA.

W tegorocznym raporcie króluje branża samochodowa i technologiczna. Pierwsze miejsce utrzymała Toyota, przede wszystkim dzięki pierwszym masowo produkowanym i sprzedawanym ekologicznym samochodom osobowym z napędem hybrydowym - Prius, a także dzięki zminimalizowaniu ilości odpadów przekazywanych na składowiska odpadów we wszystkich fabrykach w Ameryce Północnej. Cała branża samochodowa wykazuje się działaniami proekologicznymi np. niskim poziomem spalania paliwa, ograniczeniem emisji toksycznych spalin czy efektywnym wykorzystaniem energii. Ponadto na rynku pojawiły się modele napędzane alternatywnymi źródłami energii, od modeli elektrycznych po hybrydowe. Takie inwestycje są opłacalne zarówno pod względem realnych wyników, jak i wizerunku marki.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 827 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP