Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Które segmenty teleinformatyki zanotują najwyższe wzrosty?

Autor: wnp.pl (JM)
16-10-2013 08:35
Które segmenty teleinformatyki zanotują najwyższe wzrosty?
Fot. PTWP

Mimo spowolnienia gospodarczego rynek teleinformatyczny w Polsce notuje wzrosty i spodziewamy się utrzymania tej tendencji - przekonuje Dariusz Piotrowski, dyrektor działu sprzedaży do sektora enterprise w polskim oddziale Microsoft.

Zdaniem naszego rozmówcy, analizy pokazują, że wpływ na to ma również fakt, iż rośnie znaczenie Polski na rynku dostawców usług teleinformatycznych w Europie. - Dysponujemy znakomitymi specjalistami przy niższych kosztach pracy niż na Zachodzie – wyjaśnia Dariusz Piotrowski. - Jednocześnie trzeba sobie też uczciwie powiedzieć, że te wyniki, o ile są pozytywne, to nie są w pełni zadowalające dla branży, która jeszcze niedawno notowała dwucyfrowe wzrosty.
Przedstawiciel Microsoft przyznaje, że sytuacja gospodarcza wstrzymuje wiele dużych projektów, a klienci wydłużają proces analiz, zanim podejmą ostateczne decyzje dotyczące wyboru rozwiązania i wdrożenia.

- Rezultatem takiego stanu rzeczy jest natomiast stopniowy wzrost świadomości na temat rozwiązań wirtualizacyjnych i chmurowych, które pozwalają ograniczyć wydatki na kosztowną infrastrukturę i lepiej wykorzystać już posiadane zasoby - zauważa. - Spodziewamy się, że to właśnie ten segment teleinformatyki zanotuje najwyższe wzrosty w najbliższych 12 miesiącach.

Drugim obszarem, który zdaniem Dariusza Piotrowskiego będzie się rozwijał, jest Business Intelligence i wszelkiego rodzaju narzędzia analityczne, które pozwolą w należyty sposób zarządzać rosnącą ilością coraz bardziej nieustrukturyzowanych danych. - Mam tu na myśli zarówno systemy bazodanowe oraz narzędzia wspierające podejmowanie decyzji, jak systemy klasy ERP – mówi. - Warto zwrócić uwagę, że klient ma tutaj wybór i może takie rozwiązania wdrożyć w modelu chmury bezpośrednio z centrum danych.

Dariusz Piotrowski wyjaśnia, że wobec gigantycznej i rosnącej ilości danych o rynku i jego klientach, trzeba w umiejętny sposób agregować je i wyciągać z nich wnioski. - Bez narzędzi IT dających dostęp do właściwych danych właściwym osobom, ale za to z poziomu każdego należycie zabezpieczonego urządzenia, będzie to niemożliwe - mówi. - Jeśli jednak pomyślimy, że jest to jak najbardziej możliwy scenariusz, to już zmienia postać rzeczy i może być źródłem przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


21 974 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP