Z firm telekomunikacyjnych największe szanse na sukces na rynku energii posiada Polkomtel. Sporym utrudnieniem we współpracy grup energetycznych i z partnerami telekomunikacyjnymi jest stosunkowo niewielka marża uzyskiwana przy sprzedaży energii - mówi wnp.pl Jerzy Kalinowski, partner, szef grupy doradczej w sektorze nowych technologii, telekomunikacji i mediów w KPMG w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej.
- Rozpoczęcie sprzedaży energii elektrycznej przez Polkomtela ma duże uzasadnienie biznesowe, ponieważ Zespół Elektrowni Pątnów Adamów Konin (ZE PAK), która jest dużym producentem energii, należy do tego samego właściciela. W ten sposób zostaje skrócony łańcuch wartości, czyli wyeliminowani zostają pośrednicy zajmujący się handlem hurtowym i sprzedażą detaliczną energii. Dzięki temu korzyści odnoszą zarówno klienci kupujący energie elektryczną po atrakcyjnych cenach, jak i grupa właściciela ZE PAK, która uzyskuje wyższe marże dzięki eliminacji pośredników w procesie sprzedaży energii - mówi wnp.pl Jerzy Kalinowski, partner, szef grupy doradczej w sektorze nowych technologii, telekomunikacji i mediów w KPMG w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Które telekomy odniosą sukces na rynku energii?