PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Które telekomy odniosą sukces na rynku energii?

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
04-11-2014 11:04
Które telekomy odniosą sukces na rynku energii?
Fot. Fotolia

Z firm telekomunikacyjnych największe szanse na sukces na rynku energii posiada Polkomtel. Sporym utrudnieniem we współpracy grup energetycznych i z partnerami telekomunikacyjnymi jest stosunkowo niewielka marża uzyskiwana przy sprzedaży energii - mówi wnp.pl Jerzy Kalinowski, partner, szef grupy doradczej w sektorze nowych technologii, telekomunikacji i mediów w KPMG w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej.

- Rozpoczęcie sprzedaży energii elektrycznej przez Polkomtela ma duże uzasadnienie biznesowe, ponieważ Zespół Elektrowni Pątnów Adamów Konin (ZE PAK), która jest dużym producentem energii, należy do tego samego właściciela. W ten sposób zostaje skrócony łańcuch wartości, czyli wyeliminowani zostają pośrednicy zajmujący się handlem hurtowym i sprzedażą detaliczną energii. Dzięki temu korzyści odnoszą zarówno klienci kupujący energie elektryczną po atrakcyjnych cenach, jak i grupa właściciela ZE PAK, która uzyskuje wyższe marże dzięki eliminacji pośredników w procesie sprzedaży energii - mówi wnp.pl Jerzy Kalinowski, partner, szef grupy doradczej w sektorze nowych technologii, telekomunikacji i mediów w KPMG w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej.
Choć klienci mają prawo do zmiany sprzedawcy energii już od kilku lat, to zdaniem Jerzego Kalinowskiego rynek energii w Polsce wciąż dopiero się kształtuje. Sytuacja na nim jest zupełnie inna niż na rynku telekomunikacyjnym, gdzie klienci są przyzwyczajeni do tego, że po zakończeniu kontraktów zmieniają dostawców. Zwraca też przy tym uwagę na sygnalizowane niedawno w mediach nieuczciwe działania niektórych agentów, którzy namawiają ludzi do zawarcia niekorzystnych umów na dostawę energii elektrycznej. Takie działania mogą zniechęcać klientów do podejmowania prób zmiany dostawcy energii.

Jerzy Kalinowski przypomina, że polskie grupy energetyczne mają dobrze rozbudowaną sieć sprzedaży na terenie, gdzie posiadają własną sieć dystrybucyjną, a w pozostałych częściach kraju ich sieć sprzedaży praktycznie nie istnieje. Dlatego dla nich najlepszy byłby partner posiadający efektywną sieć sprzedaży właśnie w takich obszarach.

Takim partnerami mogłyby być oprócz telekomów także telewizje kablowe.

- Jednak nawet największe sieci kablowe na polskim rynku działają tylko w wybranych obszarach - zwraca uwagę Jerzy Kalinowski.

Dodatkowo, duże telewizje kablowe praktycznie nie są obecne w małych miejscowościach, gdzie jednak swoją sieć sprzedaży mają ogólnopolscy operatorzy telekomunikacyjni.

Sporym utrudnieniem we współpracy grup energetycznych i z partnerami telekomunikacyjnymi czy sieciami telewizji kablowych jest stosunkowo niewielka marża uzyskiwana przy sprzedaży energii.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 745 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP