Phenomind Ventures, fundusz Sebastiana Kulczyka, będzie się zajmował inwestycjami w spółki działające w obszarze nowych technologii
Pomysł na biznes jest znany - fundusz kupuje udziały w spółce, rozwija ją i po kilku latach sprzedaje z zyskiem. Phenomind szuka spółek na wczesnym etapie rozwoju, a nawet start-upów. Cechą podkreślaną przez władze funduszu jest to, że dają nie tylko kapitał na rozwój, lecz także wspierają wiedzą i kompetencjami.
Sebastian Kulczyk i Michał Grzybowski zdążyli zbudować już grupę firm, które będą działać na rzecz spółek z portfela Phenomind. Otwiera ją Goldensubmarine - agencja marketingu interaktywnego, która powstała w lutym z połączenia poznańskiej agencji Conecto i warszawskiej Isens. W portfolio ma już takich klientów, jak: Amica, Coty czy Media Markt. Do tego Be- yond.pl - jedna z największych serwerowni w Polsce. To na jej serwerach działają portale Nasza-Klasa i Allegro - wymienia dziennik.
Kulczyk i Grzybowski bezpośrednio lub przez spółkę zależną kontrolują także Bilans 24 - biuro księgowo-rachunkowe, Games-net.pl - portal z grami komputerowymi online, My Place Development - dewelopera i E24. Ta ostatnia spółka to pierwsze potknięcie menedżerów. W zamierzeniu miała być ogólnopolską siecią kawiarni internetowych. W lutym projekt upadł, bo "nie udało się uzyskać odpowiednich parametrów finansowych dla projektu w skali ogólnopolskiej”.
Phenomind Ventures będzie łowił wśród spółek, których działalność jest związana z internetem, nowoczesnymi mediami, handlem internetowym, rozrywką czy mediami.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Kulczyk junior planuje stworzenie krzemowej doliny