PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Kurs akcji producenta BlackBerry pod naciskiem rządów

Autor: PAP
05-08-2010 05:33

Research in Motion (RIM), kanadyjski producent BlackBerry ma kłopoty z powodu rosnącej liczby rządów, które chcą mieć kontrolę nad użytkownikami tych smartphonów. Na razie firma zapewnia klientów, że są bezpieczni.

Firma podkreśla, że nie godzi się na kompromisy dotyczące bezpieczeństwa i prywatności użytkowników BlackBerry. RIM poddane jest jednak rosnącej presji ze strony wielu rządów, które twierdzą, że kontrola nad możliwościami komunikacji użytkowników BlackBerry stanowi dla nich element walki z terroryzmem.
BlackBerry jest postrzegany jako urządzenie przede wszystkim dla biznesu i administracji rządowych, m.in. ze względu na silne zabezpieczenia wysyłanych e-maili.

Na producenta wywiera presję Arabia Saudyjska, która od najbliższego piątku będzie blokować możliwość wysyłania maili z BlackBerry. Jeśli RIM nie da tamtejszym służbom bezpieczeństwa nadzoru nad szyfrowanymi danymi, 11 października zablokowany ma być w ogóle dostęp BlackBerry do Internetu.

Podobne żądania zgłosiła w środę Indonezja, a wcześniej - Zjednoczone Emiraty Arabskie. Jak podliczył dziennik "The Globe and Mail", to zaledwie trzy ze 175 krajów, z którymi RIM prowadzi negocjacje.

Jeśli firma ugięłaby się pod żądaniami Rijadu, to użytkownicy BlackBerry, wśród których jest królowa brytyjska, nie mogliby w Arabii Saudyjskiej korzystać z poczty mailowej. A jak powiedział Reuterowi szef działu technologii RIM - większość rządów na świecie korzysta z BlackBerry.

RIM zaprezentował we wtorek najnowszy model BlackBerry. Jednak kurs akcji tej spółki spadał w środę na giełdzie w Toronto, choć jeszcze dzień wcześniej media podawały, że RIM ma szansę na korzystne porozumienie z krajami arabskimi.

Firma nie zgadza się jednak na zmniejszenie ochrony prywatności użytkowników. "Rozwiązania zastosowane dla BlackBerry zostały zaprojektowane tak, by uniemożliwić tak RIM jak i wszystkim stronom trzecim odczytywanie szyfrowanych informacji" - podkreśla producent BlackBerry.

Firma ma przed sobą trudne decyzje. Albo postawi na ochronę prywatności użytkowników, albo na ekspansję na rynkach, które tej prywatności nie akceptują.

Jak podliczył "The Star", klienci w Indiach, Zjednoczonych Emiratach i Arabii Saudyjskiej to 2 z 41 mln użytkowników BlackBerry na świecie.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 691 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP