LG chce do końca roku podwoić udział w rynku telefonów komórkowych, który obecnie szacowany jest na 2,5 proc. Cel strategiczny to sprzedaż ponad 400 tys. telefonów we współpracy z operatorami i wejście do alternatywnych kanałów sprzedaży, np. elektromarketów.
Prawdziwą ofensywę Koreańczycy planują na przyszły rok. Chcą zwiększyć rynkowy udział do ponad 10 proc. Firma chce korzystać na wejściu na rynek operatorów wirtualnych. Pierwsze negocjacje już prowadzi.
Dziś na plany LG operatorzy komórkowi patrzą z przymrużeniem oka. Nokia, Sony Ericsson i Samsung są poza zasięgiem pozostałych firm.
Jak mówi przedstawiciel jednego z operatorów, trudno będzie zmienić układ sił na rynku. Oferty największych dostawców są kompletne. LG przespało najlepszy okres rozwoju rynku, oferta pozostawia również sporo do życzenia. Przy sporym wysiłku może stać się jednak dostawcą numer cztery.
W sierpniu wprowadzi telefon sygnowany nazwą domu mody Prada. Koreańczycy zyskają dzięki niemu dostęp do atrakcyjnego rynku telefonów premium i wizerunek dostawcy zaawansowanych i ekskluzywnych produktów. LG planuje też ofensywę multimedialnych telefonów, obecnie ma najtańsze produkty dla sieci trzeciej generacji.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: LG szykuje ofensywę w Polsce