PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Linda Jackman, Oracle: sektor utilities pod silną presją kosztów

Autor: wnp.pl (JM)
08-04-2013 10:33
Linda Jackman, Oracle: sektor utilities pod silną presją kosztów
Fot. Fotolia

O doświadczeniach na rynkach międzynarodowych, jeżeli chodzi o rozwiązania IT dla sektora utilities, o wyzwaniach czekających polskie przedsiębiorstwa użyteczności publicznej, zwłaszcza energetykę oraz o przyszłości IT dla tego sektora mówi w rozmowie z wnp.pl Linda Jackman, wiceprezes ds. strategii branżowych w firmie Oracle.

W najbliższych latach wiele firm sektora użyteczności publicznej w Polsce będzie musiało stawić czoła inwestycjom niezbędnym do poprawy jakości obsługi klienta. W jaki sposób problemy sektora użyteczności publicznej rozwiązuje się na innych rynkach? Jakie wnioski polskie przedsiębiorstwa mogą wyciągać z tych doświadczeń?
- Obsługa klienta ma ogromne znaczenie w większości branż i krajów, jednak szczególne znaczenie ma ona w krajach o uregulowanym rynku energetycznym. Inwestycje w system zarządzania informacjami o klientach (ang. Customer Information System - CIS) muszą być realizowane z uwzględnieniem nowych wymogów. Rozwiązania CIS nie mogą już obsługiwać wyłącznie rozliczeń i poboru opłat. Muszą również dostarczać pełny zakres rzeczywistych informacji o kliencie, oferując funkcje handlowe i marketingowe, ułatwiające spełnienie nowych wymogów. Najważniejsza zmiana w relacjach z klientem polega na tym, że z biernych stały się aktywnymi. Obecnie uwzględniają one na przykład różne programy marketingowe w zakresie oszczędzania energii, zmienne plany cenowe, jak również zarządzanie rozproszonym generowaniem energii. Poza tym należy sprostać wymogom w zakresie komunikacji z klientami za pośrednictwem portali społecznościowych.

Jeśli chodzi o polskie przedsiębiorstwa użyteczności publicznej, muszą one zacząć realizować inwestycje organizacyjne oraz wprowadzać zmiany, które będą wspierane inwestycjami technologicznymi i nowymi procesami operacyjnymi. Inwestycje techniczne to przede wszystkim systemy CIS, które udostępniają nowe funkcje analityczne pozwalające lepiej poznać różne segmenty klientów, jak również współczynnik potencjalnej utraty klientów. Poza tym systemy te zaspokajają dynamicznie zmieniające się potrzeby wynikające z wprowadzenia liczników inteligentnych.

Dzięki udostępnieniu odpowiedzialnym pracownikom wszystkich informacji niezbędnych do podejmowania decyzji ukierunkowanych na klienta końcowego, firmy uzyskują możliwość kompleksowej obsługi, zarówno klientów, jak i przedsiębiorstw. Przykładowo: w krajach, w których realizowane są programy inteligentnych sieci elektroenergetycznych, pracownicy mogą korzystać z dostępu w czasie rzeczywistym do informacji o zużyciu energii i statusie klienta. Dzięki temu mogą zapewnić wyższą jakość obsługi i zagwarantować, że oferty specjalne i kontakty z klientami będą ukierunkowane dokładnie na ich potrzeby i przełożą się na wymierne korzyści.

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 691 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP