PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Linie lotnicze chcą nowoczesnego IT

Autor: wnp.pl (WGK)
27-06-2013 21:40

Według badania firmy SITA w najbliższych trzech latach wszystkie linie lotnicze planują inwestycje w systemy IT, które pozwolą na lepsze poznanie pasażerów oraz dostosowanie oferowanych usług do ich potrzeb.

Jakie to systemy? 100 proc. firm planuje inwestycje w rozwiązania Business Intelligence (BI) wspomagające podejmowanie decyzji i dostarczające wiedzy o klientach. Jeszcze rok temu jedno na pięć przedsiębiorstw nie brało takiej możliwości pod uwagę. 97 proc. linii zamierza wprowadzić usługi mobilne dla pasażerów oraz personalizację oferty. Nowe technologie mają zwiększyć sprzedaż poprzez bezpośrednie kanały z 54 do 67 proc. Mają też zmienić sposób dostarczania usług pasażerom. – Widzimy silną potrzebę poprawy wyników finansowych za pomocą narzędzi zapożyczonych z branży handlowej, w tym indywidualnego podejścia do klienta. Prawie trzy czwarte linii lotniczych nadaje wysoki priorytet rozwiązaniom Business Intelligence w zakresie marketingu i sprzedaży. Plany inwestycyjne pokazują, że przyszłość branży lotniczej to bardziej inteligentne rozwiązania, mobilność i personalizacja usług – komentuje Francesco Violante, dyrektor generalny firmy SITA.
Usługi mobilne od trzech lat okupują szczyty list planowanych przez przewoźników lotniczych inwestycji. Do 2016 roku, 9 na 10 linii zamierza sprzedawać bilety za pośrednictwem telefonów komórkowych. Udział sprzedaż mobilnej ma do tego czasu osiągnąć 10 proc. – ponad 70 miliardów dolarów (na razie to 3 proc.). Telefony komórkowe, kioski i media społecznościowe mają osiągnąć 14 proc. w sprzedaży, spadnie znaczenie sprzedaży pośredniej poprzez Globalny System Dystrybucji: z 46 do 33 proc.

Na razie aplikacje służące do odprawy oferuje 61 proc. linii lotniczych i 65 proc. wyszukiwarek lotów. W ciągu trzech lat zwiększy się liczba linii oferujących aplikacje pozwalające np. na raportowanie w przypadku zagubionego bagażu, ponowną rezerwację lotu, czy ocenę jakości usług. Do 2016 roku ponad 80 proc. przewoźników ma zapewniać mobilne karty pokładowe na bazie własnych aplikacji (teraz takie rozwiązanie ma 53 proc.). Trzykrotnie, do 61 proc. zwiększy się liczba linii lotniczych dostarczających karty pokładowe przez aplikacje zewnętrzne, jak Apple Passbook, Samsung Wallet czy Google Now.

Głównym wyzwaniem dla linii lotniczych, które wdrażają usługi mobilne jest tempo zmian technologicznych, zbyt duża liczba platform oraz problem z integracją systemów. W przypadku BI, chęć do inwestycji wynika z niezadowolenia z dotychczasowych rozwiązań – jedynie 9 linii lotniczych uznało, że jakość obecnie otrzymywanych danych jest wystarczająca.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 745 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP