Ranking najlepszych portali korporacyjnych przygotowała szwedzka firma konsultingowa Hallvarsson & Halvarsson. Według jej raportu witryny z miejsc 1,2 oraz 5 zostały zbudowane przez łódzki AMG.net
- To wielka satysfakcja, bo portale TP i Orange odwiedza łącznie ponad 6 mln osób dziennie - mówi Miron Niewiadomski, rzecznik AMG.net - Dla firm, które obsługujemy, to konkretne korzyści, bo dobry portal umożliwia osiągnięcie wysokiej sprzedaży oraz pozwala na zmniejszenie kosztów obsługi klienta.
Jak projektuje się strony dla dużych korporacji? Ich twórcom przyświecają inne cele niż projektantom portali informacyjnych i rozrywkowych, które tworzy się tak, aby na długo zatrzymać internautę i spowodować, by jak najczęściej wracał. - Dla nas sukcesem jest jak najszybszy czas wykonania przez klienta pożądanej akcji - znalezienia informacji, zakupu produktu, wykonania operacji. Im szybciej ktoś sprawdzi saldo konta czy kupi nowy telefon, tym lepiej świadczy to o jakości strony - mówi Artur Urbański, wiceprezes AMG.net.
Wicelider zestawienia to strona BRE Banku (również przygotowana przez AMG.net). Na pozycji 3. i 4. uplasowały się portale odpowiednio PKN Orlen i KGMH. Pierwszą piątkę rankingu zamyka zaś strona Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa. - Zespół kilkunastu osób tworzył ten portal od lipca do października zeszłego roku. Jak na tak złożony projekt to bardzo krótki czas - mówi Urbański.
Ranking H&H publikowany jest od dziesięciu lat. Eksperci firmy przeglądają korporacyjne witryny w 27 krajach. Dla każdego z nich przygotowują oddzielne rankingi liczące od kilkunastu do kilkudziesięciu pozycji (np. w Polsce 16, w Austrii 40). Co roku pod lupę Szwedów trafia ok. 500 internetowych portali.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Łodzianie najlepsi w projektowaniu stron WWW