PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Lokalne wyszukiwanie zwiększa skłonność do zakupów

Autor: wnp.pl (WGK)
28-08-2014 18:56 |  aktualizacja: 28-08-2014 18:17

Według badań Google użytkownicy smartfonów są gotowi zainteresować się wyświetlaną reklamą mobilną, jeśli ta odnosi się do ich miejsca pobytu. Tzw. wyszukiwania lokalne, czyli wyszukiwanie informacji o najbliższej okolicy to jedna z najbardziej popularnych form wyszukiwania.

W Polsce korzysta z niego 90 proc. użytkowników, ale tylko 25 proc. sklepów i 5,3 proc. przedsiębiorstw wdrożyło rozwiązania mobilne dla klientów. A kwestia tzw. monetyzacji ruchu mobilnego powoli staje się kluczowa w miarę wzrostu liczby urządzeń mobilnych i rosnącego ruchu w sieci.
W USA 80 proc. użytkowników smartfonów chce, by wyniki wyszukiwania były dostosowane do ich lokalizacji. Są bardziej skłoni kliknąć w reklamę mobilną, gdy oferta przez nią prezentowana, odnosi się do ich aktualnego miejsca pobytu. W Polsce, mimo że już 90 proc. użytkowników wyszukuje informacji w najbliższej okolicy, takich możliwości nie ma. Firmy nie są przygotowane na ich obsługę – tylko 25 proc. sklepów wprowadziło rozwiązania mobilne i tylko 5,3 proc. przedsiębiorstw zdecydowało się na ten krok.

Ruch mobilny rośnie, ale w Polsce spółki nie wiedzą jak na nim zarabiać. – O ile w branży e-commerce liczba stron i aplikacji mobilnych stale rośnie, o tyle firmy nie działające na co dzień w internecie, nie myślą jeszcze o nich zbyt często. Takie podejście jest błędne, gdyż użytkownicy smartfonów, odwiedzający tradycyjne strony internetowe niedostosowane do smartfonów i tabletów, opuszczają je w aż 74 proc. przypadków – mówi Piotr Krawiec, prezes spółki mGenerator.pl.

Według badań mShopper, 57 proc. niezadowolonych użytkowników również nie poleci takiej firmy, a 33 proc. uda się do konkurencji. Rozwiązaniem może być przekierowanie użytkowników na stronę mobilną. – To znacznie zwiększa szanse na sfinalizowanie transakcji. Dobrym pomysłem jest też umieszczenie na stronie mobilnej specjalnych przycisków umożliwiających szybki kontakt telefoniczny czy formularza pozwalającego na złożenie rezerwacji. Takie rozwiązania sprawdzą się zwłaszcza w branży hotelarskiej i gastronomicznej, choć skorzystać z nich mogą również inne firmy usługowe – podsumowuje Piotr Krawiec.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP