Branża luksusu wchodzi do internetu. Do niedawna sprzedaż dóbr luksusowych wiązała się z osobistym kontaktem klienta ze sprzedawcą. Uważano, że tylko w ten sposób można docenić jakości produktów. Zmiany postaw klientów zmusiły producentów do sięgnięcia po narzędzia sprzedaży internetowej.
W najbliższym czasie czeka nas rozwój działalności producentów dóbr luksusowych w Internecie, do którego większość z nich dotąd była nastawiona sceptycznie – stwierdzają autorzy raportu 2014 Global Powers of Luxury Goods firmy Deloitte. Sceptycyzm wynikał z tradycyjnej charakterystyki branży, uznającej, że najważniejszy jest bliski kontakt z klientem. Takiego kontaktu nie ma, jeśli konsumenci dobra luksusowe kupują on-line. – Poza tym producenci do tej pory uważali, że w sieci trudno poznać i docenić wysoką jakość ich towarów. Rozwój internetu, a także mediów społecznościowych spowodował jednak, że także ten sektor musi inwestować w e-commerce. Jak bardzo jest opóźniony w tym zakresie, najlepiej pokazuje fakt, że jego sprzedaż internetowa stanowiła w 2013 roku 5,3 proc. w całości przychodów ze sprzedaży, podczas gdy w ogólnym handlu detalicznym jest to aż cztery razy więcej – mówi Magdalena Jończak, dyrektor w dziale konsultingu Deloitte.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Luksus zaczyna doceniać sieć