PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Luksus zaczyna doceniać sieć

Autor: wnp.pl (WGK)
01-06-2014 11:13

Branża luksusu wchodzi do internetu. Do niedawna sprzedaż dóbr luksusowych wiązała się z osobistym kontaktem klienta ze sprzedawcą. Uważano, że tylko w ten sposób można docenić jakości produktów. Zmiany postaw klientów zmusiły producentów do sięgnięcia po narzędzia sprzedaży internetowej.

W najbliższym czasie czeka nas rozwój działalności producentów dóbr luksusowych w Internecie, do którego większość z nich dotąd była nastawiona sceptycznie – stwierdzają autorzy raportu 2014 Global Powers of Luxury Goods firmy Deloitte. Sceptycyzm wynikał z tradycyjnej charakterystyki branży, uznającej, że najważniejszy jest bliski kontakt z klientem. Takiego kontaktu nie ma, jeśli konsumenci dobra luksusowe kupują on-line. – Poza tym producenci do tej pory uważali, że w sieci trudno poznać i docenić wysoką jakość ich towarów. Rozwój internetu, a także mediów społecznościowych spowodował jednak, że także ten sektor musi inwestować w e-commerce. Jak bardzo jest opóźniony w tym zakresie, najlepiej pokazuje fakt, że jego sprzedaż internetowa stanowiła w 2013 roku 5,3 proc. w całości przychodów ze sprzedaży, podczas gdy w ogólnym handlu detalicznym jest to aż cztery razy więcej – mówi Magdalena Jończak, dyrektor w dziale konsultingu Deloitte.
Według raportu ze znajdujących się w zestawieniu 75 firm swoje sklepy internetowe ma 58 z nich. Takie marki jak Louis Vuitton czy Michael Kors zauważyły już nowy trend i potrafią komunikować się z klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych i sklepów internetowych.

Bez względu na zmiany technologiczne, kryzys gospodarczy nie miał wpływu na branżę. 75 największych firm z sektora dóbr luksusowych osiągnęło w minionym roku podatkowym (zakończonym najpóźniej w czerwcu 2013 r.) sprzedaż w wysokości 172 mld dolarów.

Źródłem wzrostu dla producentów dóbr luksusowych są rynki wschodzące, czyli region Azji i Pacyfiku, Ameryka Łacińska, Bliski Wschód oraz Afryka. Jednocześnie największymi rynkami w tym sektorze pozostaje Europa (Francja, Włochy, Wielka Brytania, Szwajcaria, Hiszpania) oraz USA. Z tych sześciu krajów pochodzi niemal 87 proc. największych producentów dóbr luksusowych, które w minionym roku podatkowym wygenerowały one ponad 90 proc. sprzedaży.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP