PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

M. Godlewski, Netia: wzrost firmy bez oderwania od rentowności

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
02-10-2011 10:13
M. Godlewski, Netia: wzrost firmy bez oderwania od rentowności
Fot. Netia (mat. prasowe)

- Chcemy być spółką, która będzie uzyskiwała wzrost przychodów i liczby klientów w tempie wyższym niż średnio rynek, ale na żadnym etapie nie oderwiemy się od rentowności, czyli będziemy wykazywać zysk - mówi Mirosław Godlewski, prezes zarządu Netia.

Na początku tego roku przedstawił Pan nową strategię Netii na lata 2012-2020. Czy spółka została do tego zmuszona nowymi wydarzeniami na rynku, czy przejęła perspektywiczne założenia Agendy Cyfrowej Unii Europejskiej, czyli wejścia na inny etap rozwoju dostępu do Internetu?
- Agenda jest ważnym dokumentem, ale dla mnie ważniejsze jest to, jak zachowują się konsumenci oraz czego potrzebują. Nasza nowa strategia odpowiada na wymagania rozwijającego się w sposób naturalny rynku.

Jest ona zarazem kolejną odsłoną wcześniej sporządzanych dokumentów. Ostatni raz wieloletnią strategię - głównie na wewnętrzny użytek, ale również dla komunikacji z inwestorami i partnerami biznesowymi - przygotowaliśmy w 2007 roku. Miała ona pięcioletni horyzont, czyli formalnie sięga 2012 roku. Ale już w trakcie jej realizacji widać było, że wiele założeń z 2007 roku stało się nieaktualne, część szybciej zrealizowaliśmy, a część wymaga korekty, bo rynek rozwija się inaczej niż przewidywaliśmy.

Co rewolucyjnego jest w bieżącej wieloletniej strategii Netii?

- Inaczej opisujemy cele. Np. w 2007 roku mówiliśmy głównie o rozwoju usług internetowych poprzez korzystanie z dostępnej infrastruktury TP SA. Olbrzymi nacisk kładliśmy na szerokopasmowy internet, świadczony w oparciu o dostęp regulowany. Teraz mówimy, że musimy modernizować i rozbudowywać własną, istniejącą infrastrukturę. Rozbudowa własnej sieci to również akwizycje innych podmiotów, konsolidacja rynku. Chodzi więc o rozwój od prostego dostępu do sieci do rozwoju bardziej kapitałochłonnego, ale dającego dłuższą perspektywę stabilizacji marży i bazy klientów.

Kolejna rzecz – o ile wcześniej kładliśmy nacisk przede wszystkim na pozyskiwanie klientów, to obecnie na ich utrzymanie, co zmienia filozofię działania. Jeśli przedtem mówiliśmy o prostych usługach, typu dostęp do internetu i usługi głosowe, to teraz mówimy o potrzebie integrowania i budowania usług innowacyjnych.

O ile zrozumiały jest zapis w strategii, że Netia chce zdobyć do końca dekady pozycję numer „1” w obszarze usług on-line w Polsce, to co oznacza założenie: „w rentowny sposób”.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


54 650 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP