M-handel rośnie jak na drożdżach

M-handel rośnie jak na drożdżach
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Co czwarty Polak kupił coś w ostatnim roku, używając komórki - donosi "Puls Biznesu".

Operator płatności mobilnych PayPay przepytał jesienią ubiegłego roku ponad 17 tys. osób w 22 krajach o to, czy i jak używają telefonu do kupowania. W Polsce badania na grupie 800 osób przeprowadził Ipsos, który też oszacował wielkość rynku handlu mobilnego i przygotował prognozy obrotów do 2016 r.

Wynika z nich, że o ile w 2014 r. za pomocą smartfonów wydaliśmy 2 mld zł, to w tym roku wydatki przekroczą 2,6 mld zł. W przyszłym roku obroty w m-commerce wyniosą już 3,4 mld zł.

Aktywni użytkownicy m-handlu - pytani, dlaczego kupują przez telefon - na pierwszym miejscu stawiają wygodę. Tak odpowiedziało 45 proc. ankietowanych. 39 proc. ceni sobie szybkość. Być może o stosunku do m-commerce decydują kwestie pokoleniowe - 59 proc. kupujących stanowią osoby w wieku 18-34 lata.

Wojciech Bolanowski, doradca prezesa PKO BP, ekspert od rozwiązań mobilnych, uważa, że coraz większa część handlu będzie przechodziła do m-commerce, ale głównie ta związana z zakupami intuicyjnymi, w tym dóbr cyfrowych, niewymagającymi głębszego namysłu czy analizy.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: M-handel rośnie jak na drożdżach

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!