Co czwarty Polak kupił coś w ostatnim roku, używając komórki - donosi "Puls Biznesu".
Wynika z nich, że o ile w 2014 r. za pomocą smartfonów wydaliśmy 2 mld zł, to w tym roku wydatki przekroczą 2,6 mld zł. W przyszłym roku obroty w m-commerce wyniosą już 3,4 mld zł.
Aktywni użytkownicy m-handlu - pytani, dlaczego kupują przez telefon - na pierwszym miejscu stawiają wygodę. Tak odpowiedziało 45 proc. ankietowanych. 39 proc. ceni sobie szybkość. Być może o stosunku do m-commerce decydują kwestie pokoleniowe - 59 proc. kupujących stanowią osoby w wieku 18-34 lata.
Wojciech Bolanowski, doradca prezesa PKO BP, ekspert od rozwiązań mobilnych, uważa, że coraz większa część handlu będzie przechodziła do m-commerce, ale głównie ta związana z zakupami intuicyjnymi, w tym dóbr cyfrowych, niewymagającymi głębszego namysłu czy analizy.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: M-handel rośnie jak na drożdżach