XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Media społecznościowe źródłem informacji dla Amerykanów

Media społecznościowe źródłem informacji dla Amerykanów
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

67 proc. Amerykanów deklaruje, że czerpie informacje z mediów społecznościowych. To o jeden procent więcej, niż w roku ubiegłym - wskazują rezultaty badań Pew Research opublikowane w tym tygodniu.

  • 74 proc. Amerykanów o innym pochodzeniu niż europejskie czerpie informacje z mediów społecznościowych.
  • 55 proc. Amerykanów powyżej 50 roku życia przyznaje się do korzystania z tego typu mediów w celu pozyskiwania bieżących informacji.
  • Główny kanał informacji stanowi Facebook. Następne są Twitter, YouTube i Snapchat.

Ze szczegółowych danych demograficznych wynika, że wykorzystanie mediów społecznościowych jako źródła informacji zwiększyło się w specyficznych grupach.

74 proc. Amerykanów o innym pochodzeniu niż europejskie czerpie informacje z mediów społecznościowych. To wzrost z 64 proc. od ubiegłego roku. 55 proc. Amerykanów powyżej 50 roku życia przyznaje się do korzystania z tego typu mediów w celu pozyskiwania bieżących informacji, ta grupa wiekowa również znacznie aktywniej niż rok temu uczestniczy w korzystaniu z urządzeń mobilnych.

Facebook stanowi główny kanał informacyjny dla większości badanych. Następne są Twitter (74 proc.), YouTube (32 proc.) i Snapchat (29 proc.). Serwisy takie jak Reddit czy Tumblr od zeszłego roku nie zanotowały zmiany.

Według Nieman Lab, 15-procentowy wzrost popularności Twittera jako źródła informacji wynika z popularyzacji tego medium przez prezydenta USA Donalda Trumpa, który na szeroką skalę wykorzystał Twittera w swojej kampanii przedwyborczej.

Snapchat to medium, które przyciąga najmłodszych odbiorców. Razem z Instagramem ma też najwięcej użytkowników o innym pochodzeniu niż europejskie.

Podczas gdy gro Amerykanów czerpie informacje z mediów społecznościowych, te mają problem z narastającą falą tzw. fake newsów. Facebook opublikował na łamach brytyjskich dzienników listę 10 rzeczy, na które użytkownicy mediów społecznościowych powinni zwracać uwagę chcąc rozpoznać tzw. fake news. Amerykański koncern jest pod coraz większą presją, aby walczyć z tym zjawiskiem.

Zobacz: Facebook przestrzega w brytyjskiej prasie przed fałszywymi informacjami

Nawet Donald Trump, prezydent USA wydał osobistą walkę z tzw. fake newsami. Zobacz: Trump zwalcza fake news własnymi wiadomościami na Facebooku
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Media społecznościowe źródłem informacji dla Amerykanów

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!