XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Messenger i WhatsApp popularne jak portale społecznościowe

Messenger i WhatsApp popularne jak portale społecznościowe
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

BI Intelligence informuje, że pod koniec marca 2015 r. po raz pierwszy z czterech najpopularniejszych komunikatorów skorzystało tyle samo osób co z Twittera, Facebooka, Instagrama i LinkedIn razem wziętych - czyli ponad 2 miliardy osób.

WhatsApp, Facebook Messenger, WeChat i Viber zanotowały w marcu liczbę użytkowników, która odpowiada gronu stałych odwiedzających największe portale społecznościowe - 2 mld 125 mln użytkowników. Co istotne, komunikatory osiągnęły ten wynik, będąc dostępne jedynie na urządzeniach mobilnych, w przeciwieństwie do portali społecznościowych, z których możemy skorzystać także za pośrednictwem przeglądarki internetowej na komputerze PC.

Dwa spośród czterech najpopularniejszych komunikatorów powiązane są z Facebookiem - Messenger oraz WhatsApp.

"Okazuje się, że prywatne rozmowy z ludźmi, które w świecie cyfrowym od zawsze prowadzone były za pomocą tekstu, są istotniejsze niż publikowanie i śledzenie profili w serwisach społecznościowych" - wyjaśnia dr Grzegorz D. Stunża, ekspert edukacji medialnej z Uniwersytetu Gdańskiego.

Eksperci podkreślają, że komunikatory nie stanowią prostej alternatywy dla tradycyjnych wiadomości SMS, bowiem oferują one znacznie więcej. Można za ich pośrednictwem przesłać nie tylko wiadomość tekstową, ale także zdjęcie, krótki film, a nawet przeprowadzić rozmowę. Malejący koszt urządzeń i transferu danych także wpływają na popularność tej formy komunikacji.

"Jeśli mamy dostęp do tanich doładowań na kartę albo w abonamencie, otrzymujemy choćby kilkaset megabajtów transferu danych lub nielimitowany dostęp np. do Facebooka, chętniej i częściej skorzystamy z komunikatora, niż wyślemy SMS. Komunikatory są wszechstronne i multimedialne - to nie tylko tekst. Młode pokolenie chętniej korzysta z nowoczesnych rozwiązań, które dają więcej możliwości, są tańsze i trendy" - dodaje Stunża.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Messenger i WhatsApp popularne jak portale społecznościowe

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!