Gigant zaatakuje rynek oprogramowania do zarządzania relacjami firm z klientami. Chce go zmonopolizować czy tylko blefuje?
Microsoft bardzo wzmocni firmy partnerskie wdrażające jego oprogramowanie CRM, służące do zarządzania relacjami z klientami (np. mierzenie wydajności kampanii marketingowych i zbieranie informacji o klientach). Do czerwca 2008 r. chce przeszkolić 1000 certyfikowanych konsultantów. Teraz jest ich niewiele ponad 100 - pisze "Puls Biznesu".
Jak komentuje Andrzej Dyżewski, właściciel firmy analitycznej DiS, realizacja tego planu oznaczałaby zagarnięcie całego polskiego rynku CRM przez Microsoft.
Wartość licencji tego oprogramowania sprzedawanych w Polsce jest szacowana na 100 mln zł rocznie.
Jak ocenia Andrzej Dyżewski, konsultanci znajdą się w firmach, które koncentrowały się dotychczas na sprzedaży sprzętu i dołączały do niego system operacyjny. Wielkich zysków Microsoftowi to nie przyniesie. To raczej posunięcie marketingowe, mające wzmocnić markę i silniej związać partnerów z koncernem.
Jerzy Krawczyk, prezes giełdowej Tety, ocenia, że tysiąc konsultantów to liczba kosmiczna. W ciągu roku nie ma nawet tylu transakcji zakupu CRM, nie będzie więc pracy dla nich.
SUBSKRYBUJ WNP.PL
NEWSLETTER
Wnp.pl: polub nas na Facebooku
Wnp.pl: dołącz do nas na Google+
Obserwuj Wnp.pl na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych
NAPISZ DO NAS