Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Microsoft stawia na Europę Środkowo-Wschodnią

Autor: wnp.pl (Adam Brzozowski)
10-07-2008 12:44
Microsoft stawia na Europę Środkowo-Wschodnią

Steve Ballmer prezes korporacji podczas wizyty w Budapeszcie, w maju 2008 r.

Korporacja zainwestuje w budowę sieci partnerskiej w naszym rejonie Europy 400 mln USD. Analitycy wskazują, że takie działania opłacają się zarówno gigantom rynku IT jak i krajowym gospodarkom.

Zadeklarowane 400 mln USD Microsoft zainwestuje w ciągu trzech lat w sieć firm partnerskich i jej rozwój. Będą przeznaczone na rozbudowę sieci o nowe firmy, przygotowanie dla nich zasobów technologicznych i informacyjnych oraz wsparcie sprzedaży.
Decyzja korporacji podyktowana jest między innymi wynikami raportu z października 2007 r., w którym firma badawcza IDC uznała Europę Środkowo-Wschodnią za region o przewidywanym najbardziej dynamicznym rozwoju branży IT do roku 2011.

- Wierzymy, że region będzie w najbliższym czasie kontynuował swój dynamiczny wzrost. Również dla Microsoftu rynek ten rozwija się niezwykle szybko – obecnie mamy w nim 40 proc. udziału, a więc więcej niż którakolwiek konkurencyjna firma IT. Sieć partnerska jest jednym z filarów naszego biznesu, dlatego jestem przekonany, że inwestowanie w rynek poprzez wspieranie kluczowych dla nas partnerów w biznesie przyniesie korzyści dla wszystkich zainteresowanych stron – mówi Tomasz Bochenek, wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży na region Europy Środkowo-Wschodniej w Microsoft, dawniej szef polskiego oddziału Microsoftu.

Korporacja wierzy, że poczynione inwestycje przyniosą w każdym roku 15-proc. wzrost liczby firm partnerskich w sieci, która już obecnie liczy sobie ponad 47 tys. przedsiębiorstw. Jednocześnie w roku finansowym 2009 (lipiec 2008 – czerwiec 2009), firma przeznaczy 44 mln USD na wsparcie rozwoju nowych firm partnerskich oraz dostarczenie im środków na zwiększenie sprzedaży i podnoszenie jakości obsługi.

- W tym roku Microsoft inwestuje 80 mln USD w szkolenia dla firm partnerskich z regionu, by mogły oferować jeszcze wyższy poziom usług. Jednocześnie nowe narzędzie, jakim jest Microsoft’s Solution Marketplace da klientom końcowym łatwiejszy dostęp do produktów i serwisu – tłumaczy Charles Arizmendi, dyrektor ds. strategii i programów partnerskich na region Europy Środkowo-Wschodniej w Microsoft.

Firma przewiduje, że znaczące inwestycje w sieć partnerską oraz rynek produkcji oprogramowania w regionie Europy Środkowo-Wschodniej przyniosą w ciągu najbliższych trzech lat ponad 25 proc. wzrost sprzedaży rocznie.

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Comperia.pl [CPL]

kurs:

3.45 PLN -0.05 (-1.43%)

Notowania | Analiza techniczna





SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


22 086 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP