Microsoft wyda fortunę, by przekonać, że Vista jest dobra

Microsoft wyda fortunę, by przekonać, że Vista jest dobra
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Koncern wyda 300 mln dol. na kampanię marketingową, która ma poprawić wizerunek systemu operacyjnego Windows Vista.

- Czy Microsoft kiedykolwiek wymyśli coś, co sprawi, że komputery będą jak ciastka, które można jeść w trakcie pracy? - zagaduje Billa Gatesa popularny w Ameryce satyryk Jerry Seinfeld.

To pierwsza odsłona nowej kampanii giganta z Redmond - gaża dla Seinfelda, który w reklamowym filmie pomaga Gatesowi wybrać nową parę butów, wyniosła 10 mln dol. Cała akcja marketingowa pochłonie 300 mln dol. Wszystko po to, by udowodnić, że Windows nie jest jedynie marką nudziarzy i drętwych urzędników - pisze "Gazeta Wyborcza".

- Milczeliśmy zbyt długo. W efekcie to, jak klienci odbierają naszą markę, zdefiniowali konkurenci. Nadszedł czas, by opowiedzieć własną historię - mówi Brad Brooks, wiceprezes Microsoftu odpowiedzialny za marketing Windowsów.

Koncernowi zalazła zwłaszcza za skórę seria żartobliwych filmików "Mac vs. PC" firmy Apple - Windows i pecet są w nich utożsamiane z misiowatym okularnikiem w garniturze, a Mac to przystojny, modnie ubrany, wyluzowany facet.

Koncern ma twardy orzech do zgryzienia - choć od początku 2007 r. sprzedał już ponad 180 mln licencji na Windows Vistę, system w świadomości wielu klientów jest nieudanym następcą XP. Ponad 200 tys. osób podpisało w internecie petycję, by Microsoft nie wycofywał ze sprzedaży Windowsa XP.

- Te opinie nie zawsze są sprawiedliwe - odpierają przedstawiciele Microsoftu. Dodają, że część osób psioczy na Vistę, choć nie miała z nią do czynienia. Inni swoje opinie opierają wyłącznie na tym, jak Vista radziła sobie tuż po premierze - pisze "Gazeta".

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Microsoft wyda fortunę, by przekonać, że Vista jest dobra

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!