Koncern wyda 300 mln dol. na kampanię marketingową, która ma poprawić wizerunek systemu operacyjnego Windows Vista.
To pierwsza odsłona nowej kampanii giganta z Redmond - gaża dla Seinfelda, który w reklamowym filmie pomaga Gatesowi wybrać nową parę butów, wyniosła 10 mln dol. Cała akcja marketingowa pochłonie 300 mln dol. Wszystko po to, by udowodnić, że Windows nie jest jedynie marką nudziarzy i drętwych urzędników - pisze "Gazeta Wyborcza".
- Milczeliśmy zbyt długo. W efekcie to, jak klienci odbierają naszą markę, zdefiniowali konkurenci. Nadszedł czas, by opowiedzieć własną historię - mówi Brad Brooks, wiceprezes Microsoftu odpowiedzialny za marketing Windowsów.
Koncernowi zalazła zwłaszcza za skórę seria żartobliwych filmików "Mac vs. PC" firmy Apple - Windows i pecet są w nich utożsamiane z misiowatym okularnikiem w garniturze, a Mac to przystojny, modnie ubrany, wyluzowany facet.
Koncern ma twardy orzech do zgryzienia - choć od początku 2007 r. sprzedał już ponad 180 mln licencji na Windows Vistę, system w świadomości wielu klientów jest nieudanym następcą XP. Ponad 200 tys. osób podpisało w internecie petycję, by Microsoft nie wycofywał ze sprzedaży Windowsa XP.
- Te opinie nie zawsze są sprawiedliwe - odpierają przedstawiciele Microsoftu. Dodają, że część osób psioczy na Vistę, choć nie miała z nią do czynienia. Inni swoje opinie opierają wyłącznie na tym, jak Vista radziła sobie tuż po premierze - pisze "Gazeta".
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Microsoft wyda fortunę, by przekonać, że Vista jest dobra