Prawie milion Polaków chce zmienić operatora telefonicznego w ciągu roku — wynika z raportu "Marka MVNO" firmy doradczej On Board PR, zrealizowanego z PBS DGA.
"Aż 80 proc. Polaków nie zna żadnego z działających już operatorów wirtualnych" — piszą analitycy w raporcie.
Najbardziej rozpoznawalną marką jest Mobilking, który ma 30-procentową wspomaganą rozpoznawalność. Pozostali gracze uplasowali się daleko w tyle. MBank mobile ma 8,6- -procentową znajomość marki, MyAvon — 7,9 proc., Carrefour Mova — 6,3 proc., a Rodzinna Telefonia Komórkowa Cyfrowego Polsatu — 2,6 proc.
— Dobre wyniki Mobilkinga są dowodem skuteczności intensywnej i kontrowersyjnej kampanii. Część pozostałych operatorów działa jednak w zasadzie jako programy lojalnościowe i wysoka rozpoznawalność przez ogół społeczeństwa nie jest ich nadrzędnym celem komunikacyjnym — mówi Norbert Kilen z On Board PR.
Z raportu wynika, że nowym operatorom trudno będzie pozyskać klientów z uwagi na duże nasycenie. Służbowy lub prywatny telefon komórkowy ma aż 77 proc. dorosłych Polaków.
— Operatorzy wirtualni trochę zbyt późno zostali dopuszczeni do boju o abonentów. Wejście na tak trudny rynek wymaga sporych nakładów, a MVNO na razie nie są w stanie konkurować z operatorami infrastrukturalnymi, takimi jak Era, Orange, Plus czy Play — mówi Piotr Kuriata z Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Milion Polaków chce zmienić operatora telefonii komórkowej.