Mio liderem rynku GPS w Polsce

Mio liderem rynku GPS w Polsce
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W zeszłym roku w Polsce sprzedano około ćwierć miliona urządzeń nawigacyjnych GPS. W tym nabywców może znaleźć nawet 80 proc. więcej.

Ile dokładnie urządzeń GPS Polacy kupią w tym roku, trudno ocenić - pisze "Rzeczpospolita". Według różnych szacunków może być to od 50 do 80 proc. więcej niż w 2007 r. Skąd ta rozbieżność?

Szacunki się różnią, ponieważ nie wszyscy w ten sam sposób definiują urządzenia nawigacyjne.

Liderem polskiego rynku jest tajwańskie Mio, na które w ciągu trzech kwartałów 2007 r. przypadało 47 proc. rynku.

Według szacunków Mio jego największymi rywalami są Garmin (17 proc.) i TomTom (15 proc.)

- Mio jako jeden z pierwszych producentów wprowadziło palmtopy z wbudowanym odbiornikiem GPS oraz gotowe zestawy nawigacyjne w przystępnej cenie - mówi Artur Feierabend, który odpowiada za dystrybucję urządzeń GPS w konsorcjum FEN.

Z rynku przenośnych urządzeń wycofuje się Fujitsu-Siemens, więc pozostali dostawcy liczą na zwiększenie udziałów w rynku. Szyki może im popsuć HTC - producent zaawansowanych telefonów i komputerów kieszonkowych - który zamierza w przyszłym roku wejść na rynek GPS.

- Mniej więcej od roku można zauważyć skokowe zainteresowanie‚ przede wszystkim urządzeniami poniżej 1 tys. zł - mówi Krzysztof Pastor‚ szef firmy Scientific, dystrybutora urządzeń nawigacyjnych. W tym segmencie pojawia się coraz więcej urządzeń o możliwościach ograniczonych do funkcji nawigacyjnych. Zdaniem dostawców sprzedaje się ich więcej niż komputerów kieszonkowych z funkcją GPS.

- Sprzedajemy trzy razy więcej zwykłych odbiorników GPS niż zestawów nawigacyjnych. Wiele osób chce korzystać z nawigacji‚ ale niekoniecznie za pośrednictwem wyspecjalizowanych urządzeń. Poza tym odbiorniki GPS są kilkakrotnie tańsze od nawigatorów - mówi Artur Feierabend.

Polacy coraz chętniej sięgają także po komórki z funkcjami nawigacyjnymi. - Obecnie mamy w ofercie sześć modeli z wbudowanym GPS. W przyszłym roku pojawią się kolejne. W 2009 r. GPS powinien być już standardową funkcją większości komórek - twierdzi Andrzej Pomarański z biura prasowego Polskiej Telefonii Cyfrowej.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Mio liderem rynku GPS w Polsce

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!