Mniejsze przychody PTC

Mniejsze przychody PTC
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Przychody Polskiej Telefonii Cyfrowej (PTC), operatora sieci Era, spadły w czwartym kwartale 2009 roku do 1,882 mld zł, a w całym 2009 roku spadły do 7,602 mld zł - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.

W IV kw. 2008 roku PTC miała 2,02 mld zł przychodów, a w całym 2008 roku miała 7,92 mld zł przychodów.

"Przychody PTC w ostatnim kwartale 2009 roku wyniosły 1,882 mld złotych, a w całym roku osiągnęły wartość 7,602 mld złotych. Pomimo zmniejszenia się o cztery procent w stosunku do roku ubiegłego wyniki Spółki charakteryzowały się znacznie lepszymi tendencjami niż te wynikające z sytuacji rynkowej, na którą wpłynęły m.in. bardzo duże obniżki (o ponad połowę stawek rozliczeń międzyoperatorskich MTR), osłabienie polskiej waluty, jak również trudna sytuacji na rynkach finansowych, która miała swoje odzwierciedlenie w gorszych nastrojach konsumentów i firm" - podała spółka.

PTC podała, że na koniec czwartego kwartału 2009 roku obsługiwała 13,5 mln kart SIM, zwiększając ich liczbę o 226 tys. w ujęciu rocznym.

Na koniec trzeciego kwartału 2009 roku PTC miała 13,482 mln klientów.

"W 2009 roku PTC pozyskała 491 tys. klientów abonamentowych, co stanowi wzrost ich bazy o 5,2 proc. w stosunku do roku poprzedniego, a ich udział w ogólnej bazie klientów wyniósł 49,3 proc. Na koniec grudnia ubiegłego roku PTC obsługiwała łącznie 13,5 miliona kart SIM zwiększając ich liczbę o 226 tys. Wskaźnik odłączeń (churn) dla klientów abonamentowych kolejny już rok z rzędu utrzymał się na niskim poziomie i wyniósł 0,8 proc." - podano.

W czwartym kwartale 2009 roku EBITDA PTC wzrosła r/r o 8,2 proc. do 674 mln zł, a marża EBITDA wzrosła do 35,8 proc. z 30,8 proc.

W całym 2009 roku EBITDA spadła o 3,0 proc. do 2,66 mld zł, a marża EBITDA wzrosła do 35 proc. z 34,6 proc.

PTC podała też, że łączny wskaźnik ARPU w IV kw. 2009 roku pozostał na poziomie poprzedniego kwartału i wyniósł 45 zł, a łącznie w całym 2009 roku osiągnął poziom 46 zł.

Średni koszt pozyskania klienta (SAC) w czwartym kwartale 2009 roku zmniejszył się o 10 zł w porównaniu do poprzedniego roku i wyniósł 92 zł.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!