W II poł. 2011 r. około 8,2% Polaków korzystało z mobilnego dostępu do internetu, podał Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) w raporcie poświęconym temu segmentowi rynku. Regulator zaznacza, że usługi mobilnego dostępu do internetu stanowią jeden z najdynamiczniej rozwijających się segmentów rynku telekomunikacyjnego. Poziom penetracji usługą plasuje Polskę na dziewiątym miejscu pośród państw członkowskich UE.
UKE podał m.in., że w porównaniu z majem 2010 r. odnotowano spadek cen mobilnego Internetu, średnio dla uwzględnionych w zestawieniu ofert abonamentowych o ponad 11,1% (klienci indywidualni) oraz blisko 12,8% (klienci biznesowi). Trend ten był również charakterystyczny dla usług przedpłaconych. Średni miesięczny koszt korzystania z Internetu mobilnego na kartę spadł o 40,7% w porównaniu z 2010 r.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Mobilny internet wciąż mało popularny wśród Polaków