Multimedia Polska, dostawca płatnej telewizji i usług telekomunikacyjnej, ma zamiar zwiększyć tempo pozyskiwania abonentów usług internetowych dzięki nowej strategii polegającej na koncentracji na wyższych szybkościach dostępu, wynika z wypowiedzi prezesa Andrzeja Rogowskiego.
Na koniec II kw. spółka miała ponad 450 tys. abonentów usługi internetowej. To o 20% więcej niż przed rokiem, ale część tego wzrostu to efekt akwizycji.
Strategia spółki zakłada też dalszy rozwój usługi telewizji cyfrowej.
"Dziś nie ma przestrzeni na podwyżkę cen w segmencie wideo, co nie zmienia faktu, że są one w Polsce stosunkowo niskie. Dlatego przyśpieszamy cyfryzację, bo klient cyfrowy chętnie dokupuje dodatkowe usługi, dzięki czemu możemy zwiększać ARPU (średni miesięczny przychód na abonenta)" - powiedział Rogowski.
Wskaźnik ARPU w ujęciu miesięcznym wyniósł w II kwartale 2012 r. 70,4 zł, co oznacza wzrost o ponad 2,5% w porównaniu do II kwartału 2011 r.
Łączna liczba sprzedanych usług (RGU) na koniec czerwca 2012 r. wynosiła ponad 1,68 mln, czyli ponad 16% (237 tys.) więcej w stosunku do stanu na koniec czerwca 2011 r., podała spółka w komunikacie. "Skokowy wzrost liczby RGU, głównie w obszarze telewizji i internetu, to efekt przejęcia Stream Communications. Dzięki akwizycji tej spółki Multimedia Polska zyskały 121,3 tys. dodatkowych RGU" - czytamy w komunikacie.
W I półr. 2012 r. zysk netto Multimedia Polska spadł o 16% r/r do 29,6 mln zł, przy wzroście przychodów o 10% do 332,5 mln zł.