PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Multimedia Polska przejęły internetową spółkę Sotel

Autor: ISB
24-10-2007 11:24

Multimedia Polska zawarła wstępną umowę kupna 100% udziałów spółki Sotel, dostawcę internetu z Pruszcza Gdańskiego, od zarejestrowanej na Cyprze spółki Maribenia Ltd, podała spółka w komunikacie we wtorek wieczorem. Wstępne cena została ustalona na 5,50 mln zł, ale zostanie zweryfikowana po due diligence spółki.

- W momencie zawarcia umowy cena nabycia udziałów jest określona na 5.500.000,00 zł powiększone o środki pieniężne spółki i pomniejszone o wartość długów spółki na dzień zawarcia niniejszej umowy - podano w komunikacie.
- Po zakończeniu procesu due dilligence obejmującego w szczególności ustalenie wartości długów i środków pieniężnych Spółki, ostateczna cena udziałów zostanie zweryfikowana i uwzględniona w ostatecznym rozliczeniu transakcji - czytamy dalej.

Zapłata za udziały nastąpi w dwóch częściach: zaliczka w wysokości 0,50 mln zł zostanie zapłacona w ciągu 3 dni od daty zawarcia umowy, a pozostała część - do 23 listopada.

Transakcja nabycia udziałów zostanie w pełni sfinansowana ze środków własnych emitenta.

Przedmiotem działalności Przedsiębiorstwa Handlowo-Usługowego Sotel Sp. z o.o. jest oferowanie usług telewizji kablowej i dostępu do internetu na terenie miasta Pruszcz Gdański.

W końcu sierpnia Andrzej Rogowski, prezes spółki Multimedia Polska, trzeciego w Polsce operatora telewizji kablowej, deklarował, że firma chce w ciągu 2 kolejnych lat zwiększyć tempo dokonywanych akwizycji i budowy własnej sieci. Spółka chce do końca 2010 roku mieć ok. 35% rynku telewizji kablowej i być jej największym dostawcą.

Rogowski powiedział wówczas, że do końca roku spółka powinna sfinalizować jedną lub dwie istotne akwizycje.

W połowie lipca spółka kupiła 15 sieci telewizji kablowych za 40,87 mln zł brutto (33,5 mln plus VAT). W II kwartale spółka kupiła 15 sieci telewizji kablowych, z 23,5 tys. abonentów, należących do firmy Marton za 40,87 mln zł. Na inwestycje rozwojowe związane z budową i modernizacją sieci a także podłączeniem nowych abonentów wydano 33,5 mln zł.

Według danych Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej (PIKE) z czerwca br., liczba abonentów telewizji kablowej w Polsce wynosiła ok. 4,5 mln abonentów, z czego Multimedia miały 506 tys., co plasowało tę spółkę na trzecim miejscu w kraju.

W I połowie 2007 roku grupa Multimedia Polska miała 28,76 mln zł zysku wobec 25,61 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 202,43 mln zł wobec 186,71 mln zł.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


48 460 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP