W poniedziałek wytwórnie Universal Music Polska i Magic Records uruchomiły wraz z operatorem komórkowym Orange nową taryfę - Orange Music. Jej abonenci mogą ściągać utwory zarówno z portalu orangemusic.pl, jak i przez telefon. Mogą też słuchać przez komórkę kanałów muzycznych Hit Mix, RnB/Hip-Hop, Dance/Club i Rock Alternatywa.
Bartosz Dobrzyński, szef marketingu Telefonii Komórkowej Grupy TP, przyznaje, że ta cena może się wydawać wysoka. Według niego oferta jest skierowana do ludzi młodych.
Na razie Universal jest wyłącznym partnerem Orange. - Przy innych projektach jesteśmy otwarci na innych dostawców zawartości - zapewnia w "GP" szef marketingu Telefonii Komórkowej Grupy TP.
Według wiceprezesa e-Muzyki sprzedaż muzyki w telefonii komórkowej rządzi się własnymi zasadami. - W takich rankingach komórkowych przebojów trudno jest znaleźć wielkie nazwiska, jak Madonna, Sting czy U2. Tam muzyka bardziej przypomina rynek dóbr szybkozbywalnych. Jeśli coś sprzedaje się dobrze, to przez miesiąc, góra dwa - mówi w dzienniku Grzegorz Samborski.
Według niego cztery piąte przychodów muzycznych serwisów komórkowych pochodzi z 30-40 piosenek. - Choć czasem bywa i tak, że tyle samo przynosi jedna piosenka - uśmiecha się Samborski. Podkreśla on, że ściągający muzykę na komórki rzadko kupują całe piosenki. Dużo bardziej popularne wśród nich są dzwonki i fragmenty teledysków, nazywane również wideodzwonkami. Ubiegłoroczne przychody jego firmy wyniosły 3 mln zł.
Tomasz Kulisiewicz, niezależny analityk rynku telekomunikacyjnego, jest przekonany o tym, że muzyczna oferta Orange jest przede wszystkim uderzeniem w Play. - Swego czasu Era kreowała się na operatora, który stawia na muzykę. Wydaje się jednak, że Play już dawno przeskoczył Erę, bo od początku promuje się jako operator o szerokiej ofercie multimedialnej - zaznacza w "Gazecie Wybroczej" Kulisiewicz. Jego zdaniem umiejętnie promowana oferta Orange będzie dobrze przyjęta przez klientów.
Rzecznik Play odpowiada, że nowa taryfa Orange jest odpowiedzią na ofertę czwartego operatora. - To pokazuje, że mieliśmy dobry pomysł. Nie znam jednak jeszcze oferty Orange na tyle, aby oceniać, na ile jest konkurencyjna wobec naszej - powiedział "GW" Marcin Gruszka. O usługach multimedialnych swoich abonentów informuje również Era. Operator rozsyła do nich katalog oraz płytę DVD z filmem pokazującym, jak się korzysta z internetu, Gadu-Gadu, e-maila czy połączeń wideo. Paczkę dostanie 1,7 mln domów w 56 miejscowościach
Według danych Międzynarodowej Federacji Przemysłu Fonograficznego (IFPI) sprzedaż muzyki przez internet i telefony komórkowe w zeszłym roku wzrosła prawie dwukrotnie i przyniosła wytwórniom fonograficznym 2 mld dol. W Japonii prawie 90 proc. sprzedaży muzyki sprzedaje się przez komórki.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Muzyczny abonament Orange