PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

N umawia się z Netią przed wejściem TVN

Autor: Parkiet
24-06-2008 06:03

Tylko tydzień został do krytykowanej przez analityków transakcji, w której TVN ma kupić 1/4 platformy N. Wczoraj rynek poznał jeden z pomysłów N na rozwój.

Netia i satelitarna platforma koncernu ITI, N, od IV kwartału będą pilotażowo sprzedawać usługi w pakiecie. Znajdą się w nim: telewizja w technologii IPTV (transmisja sygnału tv przez protokół internetowy) z ofertą programową ITI Neovision (N) i przynajmniej jedna z dwóch usług telekomunikacyjnego operatora (internet, telefon). Spółki podpisały porozumienie w tej sprawie. Czy zawrą umowę, zdecydują wyniki pilotażu, który ma zakończyć się w przyszłym roku. Maciej Sojka, prezes ITI Neovision, i Mirosław Godlewski, szef Netii, nie mieli wątpliwości, że ich biznesy się uzupełniają. Choć podkreślali, że to jeszcze nie oznacza, że rynek połknie haczyk. W ich wspólnej ofercie telewizja N będzie płynąć z telekomunikacyjnego łącza, a jakość transmisji zależeć będzie od jego przepustowości - czytamy w "Parkiecie".
Pilotaż spełni oczekiwania Netii, jeśli z pakietu usług skorzysta kilkadziesiąt tysięcy osób (ale bliżej 20 tys.). Prezes Godlewski szacował, że około 20 proc. z nich będą stanowili nowo pozyskani abonenci, a resztę dotychczasowi klienci Netii. Jak tłumaczył, jeśli projekt wypali, Netia zrezygnuje z budowy dwa razy kosztowniejszej, własnej platformy IPTV (przygotowanie oferty z N, ma kosztować mniej niż 10 mln zł), którą miała zacząć budować w 2009 r.

- Możemy wrócić do tego pomysłu, ale wtedy już z doświadczeniem w agregacji oferty telewizyjnej - powiedział prezes Netii. Na razie spółka będzie uzyskiwała przychody za transmisję IP, rozliczanie faktur oraz obsługę klientów N w call-center.

N liczy na zwiększenie zasięgu oferty - napisano w "Parkiecie".

- Nasza penetracja w dużych miastach jest bardzo niska - przyznawał Sojka. Ważni są także klienci Netii, których operator zdobędzie dzięki uwolnieniu tzw. pętli lokalnej (w zasięgu central uwolnionych w tym roku przez Netię ma być ponad 1 mln linii). Sojka zapewniał też, że w technologii IPTV średni miesięczny przychód na użytkownika (ARPU) będzie wyższy, bo abonenci będą chętniej korzystali z dodatkowych usług, takich jak wideo na żądanie. Nie podał prognoz, ale podtrzymał, że w tym roku baza klientów N ma urosnąć do 500 tys.

Porozumienie z Netią zbiega się w czasie z przejęciem 25 proc. i jednego udziału N przez TVN. Analitycy uznali cenę, którą telewizja ma zapłacić za ten pakiet (95 mln euro) za wygórowaną, a założenia przyjęte do wyceny za mało realne. Za 4 lata udział N w rynku ma wynieść 30 proc. (cały rynek ma liczyć 5 mln abonentów).
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

22 618 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

727 894 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP