PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Na co przekłada się kryzys w sektorze IT?

Autor: wnp.pl (JM)
18-11-2013 08:32
Na co przekłada się kryzys w sektorze IT?
Fot. Fotolia

- Spowolnienie gospodarcze przekłada się na zdecydowany wzrost zainteresowania sektora biznesowego modelem chmury - uważa Marcin Grygielski, dyrektor regionalny na rynek Europy Środkowej i Wschodniej Interactive Intelligence.

Jak podkreśla nasz rozmówca, chmura nie jest już jedynie medialnym trendem, a w pierwszym kwartale tego roku większość zapytań, które firma otrzymywała, dotyczyła projektów chmurowych.
- Z punktu widzenia oszczędnego gospodarowania budżetem zalety chmury są oczywiste - uważa Marcin Grygielski. - Brak bariery inwestycyjnej, redukcja kosztów CAPEX i kontrola OPEX, powiązanie kosztów z wykorzystywanymi zasobami i miesięczny, łatwy do prognozowania system rozliczania, w chwili, gdy firmy zaciskają pasa, takie rzeczy są na wagę złota.

Zdaniem przedstawiciela Interactive Intelligence, chmura oznacza dla przedsiębiorstw również mniejsze nakłady na IT, związane zarówno z przeniesieniem odpowiedzialności za infrastrukturę na dostawcę, jak i niższymi potrzebami w zakresie administracji i zarządzania systemem.

- Odciąża to specjalistów IT, pozwalając im zająć się zadaniami kluczowymi z punktu widzenia sukcesu rynkowego firmy - wyjaśnia Marcin Grygielski. - Chmura jest również świetnym rozwiązaniem dla przedsiębiorstw o zmiennych potrzebach komunikacyjnych. W firmach logistycznych czy budowlanych, których działalność podlega sporym wahaniom sezonowym, rozliczanie się z dostawcą w trybie miesięcznych opłat za "zużycie" pozwala osiągnąć znaczące oszczędności.

W odniesieniu do systemów obsługi klienta, nasz rozmówca obserwuje również duży nacisk firm na wydajność i wszechstronność aplikacji raportujących i monitorujących pracę konsultantów.

- W czasie gorszej koniunktury gospodarczej menadżerowie bardzo uważnie śledzą wydajność procesów biznesowych; rośnie popyt na wszystkie narzędzia związane z oceną jakości i efektywności pracy - mówi Marcin Grygielski. - Nowoczesny system raportujący pozwala na monitorowanie ilości połączeń trafiających do działu obsługi, śledzenie czasu oczekiwania i liczby połączeń porzuconych. Umożliwia kategoryzację tematyki zapytań i mierzenie ich popularności, dzięki czemu firma może planować zmiany w portfolio produktów i usług tak, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów. Sprawny monitoring stanowi w istocie fundament wszystkich działań zmierzających do poprawy jakości obsługi klienta i wizerunku marki, nie sposób przecież usprawniać procesu, gdy nie znamy jego silnych i słabych stron.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP