PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Na czym koncentrują się rozwiązania smart dla sektora publicznego?

Autor: WNP.PL (JM)
13-05-2015 08:50
Na czym koncentrują się rozwiązania smart dla sektora publicznego?

Jak wyjaśnia przedstawiciel Microsoft, rozwiązania teleinformatyczne, które cieszą się rosnącą popularnością w tym obszarze to np. systemy komunikacji z obywatelami, ale też centralizacja i automatyzacja zarządzania infrastrukturą miejską, np. sieciami oświetlenia lub sygnalizacją drogową. Istotną rolę odgrywa także analityka.

Fot. Fotolia

Powoli, krok po kroku idea smart world równolegle z "Internetem Rzeczy" zaczyna stawać się rzeczywistością - zauważa Dariusz Piotrowski, dyrektor sprzedaży do sektora Enterprise, Microsoft.

Zdaniem naszego rozmówcy, rozwój teleinformatyki w tym obszarze idzie dziś w wielu kierunkach, w zależności od branży, ale przyświecają mu dwa cele - usprawnianie komunikacji i współpracy oraz daleko idąca automatyzacja, zmierzająca wręcz do samo-optymalizacji systemów.
- Rozwiązania smart dla sektora publicznego koncentrują się dziś przede wszystkim wokół usprawnienia funkcjonowania miast - wskazuje Dariusz Piotrowski. - Według prognoz ONZ, do 2050 r. obszary zurbanizowane będą zamieszkiwane przez 66 proc. ludności, a między 2010 a 2025 r. 600 największych miast świata wygeneruje blisko 2/3 światowego PKB. To stawia włodarzy miast przed wyzwaniem, jakim jest zarządzanie szybko powiększającymi się metropoliami, a inteligentne rozwiązania mogą ich w tym po prostu wydatnie wspomóc.

Jak wyjaśnia przedstawiciel Microsoft, rozwiązania teleinformatyczne, które cieszą się rosnącą popularnością w tym obszarze to np. systemy komunikacji z obywatelami, ale też centralizacja i automatyzacja zarządzania infrastrukturą miejską, np. sieciami oświetlenia lub sygnalizacją drogową. Istotną rolę odgrywa także analityka.

- Na przykład Barcelona na bieżąco analizuje dane z urządzeń elektronicznych oraz serwisów społecznościowych, z pomocą rozwiązania zbudowanego w oparciu o technologie Microsoft -Azure, Azure HDInsight Service i SQL Server 2012 Enterprise Edition, aby lepiej planować miejskie wydarzenia i inwestycje - mówi Dariusz Piotrowski.

W przypadku sektora publicznego wdrożenia w Polsce koncentrują się przede wszystkim na zaangażowaniu mieszkańców w zarządzanie miastem i usprawnienie komunikacji z nimi. - Przykładem może być Wrocław, w którym powstało Centrum Kontaktu z Mieszkańcami na bazie Microsoft Dynamics CRM - mówi Dariusz Piotrowski. - To system, który umożliwia efektywną komunikację pomiędzy administracją a mieszkańcami, ale też stanowi bazę wiedzy na temat potrzeb mieszkańców. Rozwiązanie sprawdza się na przykład w kwestii dysponowania budżetem obywatelskim, ale też sprawdzi się przy organizowaniu referendów obywatelskich, dając korzyść w postaci lepszego dysponowania środkami publicznymi. Podobnymi wdrożeniami może się dziś pochwalić Nowy Jork czy Singapur. Innym przykładem komunikacji z bardzo szczególną grupą jest wdrożenie Lync w Starostwie Powiatowym we Wrocławiu oraz w Bolesławcu. Dzięki niemu oraz wsparciu tłumacza migowego osoby niesłyszące mogą załatwić sprawę w urzędzie w czasie rzeczywistym, nie czekając kilka dni na odpowiednio przygotowaną wizytę w urzędzie.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 762 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP