XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Na rynku komórkowym bez zmian

Na rynku komórkowym bez zmian
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Na rynku operatorów komórkowych nie ma przetasowań. Orange na pierwszej pozycji, za nim Polkomtel, na trzecim miejscu PTC. W tym roku nie należy spodziewać się zmian.

Polkomtel jako jedyny podał zysk netto. Operator sieci Plus zarobił na czysto 356,7 mln złotych w pierwszym kwartale. To aż o 30 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Rentowność EBITDA jednak plasuje operatora na drugim miejscu - ze wskaźnikiem na poziomie 738 mln zł (wzrost o 18 proc. rok do roku). Polkomtel jest za Centertelem, który miał 813 mln zł porównywalnego wskaźnika GOM, a przed PTC, która miała EBITDA na poziomie 657 mln zł - wylicza "Puls Biznesu".

Porównanie operatorów pod kątem przychodów nie przynosi większego zaskoczenia. Najwięcej zarobił operator sieci Orange, za nim jest Polkomtel z 2,027 mld zł przychodów (wzrost o 10,9 proc.), a na trzecim miejscu PTC z 1,875 mln zł przychodów (wzrost o 8,2 proc. rok do roku).

Operatorzy zaczęli wyłączać nieaktywne karty SIM, więc liczba klientów zaczyna się stabilizować, a nawet spadać. Jedynie Polkomtel zyskał klientów w stosunku do końca 2007 r. Na koniec marca miał ich 13,5 mln, o 6,9 proc. więcej niż rok wcześniej i 12 tys. więcej niż na koniec grudnia 2007. Liderem pozostaje Orange z 14 mln klientów. PTC miał 13,0 mln klientów, o 5 proc. więcej niż na koniec marca 2007, lecz o 12 tys. mniej niż na koniec ubiegłego roku - czytamy w dzienniku.

Operatorzy nie spodziewają się większych przetasowań w tym roku. Orange i PTC szacują, że rynek wzrośnie o 7-8 proc. pod względem przychodów. PTC, które zapowiada odzyskanie pozycji lidera rynku na koniec przyszłego roku, chce teraz rosnąć co najmniej tak szybko jak cały rynek. Polkomtel, który szacuje, że rynek wzrośnie o 12 proc., ma podobny cel. Z tym że chce osiągnąć pozycję lidera rynkowego pod względem liczby abonentów.

- Zdobycie pozycji lidera jest w zasięgu ręki. Celem najważniejszym jest wymiar finansowy naszej działalności - mówi Adam Glapiński, prezes Polkomtela.

Prezes Polkomtela ujawnił też, że w styczniu wygasła ważność słynnego listu intencyjnego operatora z Telewizją Polską i Polskim Radiem. - Nasze zainteresowanie przeszło z naziemnej telewizji cyfrowej na teren telewizji mobilnej. Nie spodziewamy się nadzwyczajnych przychodów z tego tytułu, ale chcemy brać aktywny udział w tworzeniu tego rynku - mówi w "PB" Adam Glapiński.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Na rynku komórkowym bez zmian

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!