Prawie 305 mln telefonów komórkowych sprzedano na całym świecie w drugim kwartale tego roku. To o 11,8 proc. więcej niż w drugim kwartale 2007 r.
Na drugie miejsce awansował Samsung (ponad 46 mln sprzedanych telefonów i 15-proc. udział w rynku), który wyprzedził Motorolę (30 mln telefonów, 10-proc. udział w rynku). Samsung sprzedał w drugim kwartale 2008 r. o przeszło 10 mln więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Sprzedaż telefonów Motoroli była zaś o ponad 9 mln niższa niż przed rokiem.
Udziały w rynku stracił też Sony Ericsson (7,5 proc. w drugim kwartale 2008, wobec 8,9 proc. w drugim kwartale 2007 r.), który sprzedał prawie 23 mln komórek, o blisko 1,5 mln mniej niż przed rokiem, i zajął 5 miejsce. Na 4 przeskoczył LG, którego komórki trafiły do ponad 26,5 mln użytkowników (przed rokiem 18,5 mln).
Wedle prognoz sprzedaż komórek w całym 2008 r. ma sięgnąć 1,3 mld sztuk - podaje "Gazeta Wyborcza".
Zobacz także wcześniejszy materiał wnp.pl: Pierwszy raz w Polsce zmniejszyła się liczba kart SIM