PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nadchodzą ciężkie czasy dla e-sklepów

Autor: PAP
26-12-2014 13:24
Nadchodzą ciężkie czasy dla e-sklepów

Niepokój związany z nowymi przepisami jest uzasadniony, ale tylko po części, bo choć ustawa rzeczywiście wprowadza dużo zmian w internetowym handlu, to nie zmienia jego podstaw ani zasady działania.

Fot. Fosforix/Flickr, licencja Creative Commons

Zapoznanie się z przepisami nowej ustawy konsumenckiej i prowadzenie dwóch systemów obsługi klienta sprawi trudności wielu e-sklepom - uważa Anna Rak z Trusted Shops, nadającego certyfikaty jakości sklepom internetowym. Radzi też, jak podołać nowym obowiązkom.

Zapoznanie się z przepisami nowej ustawy konsumenckiej i prowadzenie dwóch systemów obsługi klienta sprawi trudności wielu e-sklepom - uważa Anna Rak z Trusted Shops, nadającego certyfikaty jakości sklepom internetowym. Radzi też, jak podołać nowym obowiązkom."Nowa ustawa o prawach konsumenta, która wchodzi w życie 25 grudnia, budzi obawy wielu internetowych sprzedawców. Nawet duże sklepy, które mają swoje działy prawne, nie są pewne, czy właściwie interpretują przepisy ustawy i dobrze je wdrażają. Rzeczywiście najbliższe dni, tygodnie mogą okazać się dla nich trudne" - powiedziała PAP Anna Rak, country manager Trusted Shops w Polsce. Firma ta przeprowadza audyty sklepów internetowych i nadaje im certyfikaty jakości.
Jej zdaniem niepokój związany z nowymi przepisami jest uzasadniony, ale tylko po części, bo choć ustawa rzeczywiście wprowadza dużo zmian w internetowym handlu, to nie zmienia jego podstaw ani zasady działania.

"Sporo się zmienia, ale są to przede wszystkim nowe obowiązki informacyjne, np. wprowadzenie dodatkowych formularzy. Część z tych nowych obowiązków była już do tej pory praktyką na rynku, ale nie były one wymagane prawem. Na przykład właściwie zawsze widzimy przy kupnie podsumowanie zamówienia. Większość sprzedawców zamieszczała taką informację, żeby konsument wiedział, co zamawia i za ile, zanim podejmie decyzję o kupnie. Po wejściu w życie nowych przepisów będzie to obowiązek ustawowy" - mówiła Rak.

Jednak - dodała - okazuje się, że w wielu wypadkach zwłaszcza mniejsi przedsiębiorcy nie są świadomi tych nowych wymogów i zagrożeń związanych z ich niespełnieniem, często wydaje im się, że wydłuża się tylko czas dany klientowi na odstąpienie od umowy z 10 do 14 dni.

Według Rak, polscy przedsiębiorcy nie są do końca przyzwyczajeni, że muszą sami zadbać o swoje systemy sprzedaży. "Zakładamy, że wszystko będzie dla nas przygotowane i +podane na talerzu+. Tymczasem firmy muszą same zadbać o swoje interesy, a nie robią tego, stąd później dużo kar nakładanych przez UOKiK. Z naszych obserwacji dojrzałych rynków zagranicznych, np. Wielkiej Brytanii, Francji czy Niemiec wynika, że tam ustawodawca też nie daje gotowych rozwiązań" - oceniła Rak.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


15 365 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP