Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nadchodzi nowa analityka biznesowa

Autor: wnp.pl (WGK)
29-03-2016 12:10
Nadchodzi nowa analityka biznesowa
Fot. Fotolia

Rola analityki w przedsiębiorstwach staje się coraz ważniejsza. Według danych firmy Gartner do końca 2020 r. aż 80 proc. procesów biznesowych opartych będzie na Big Data. Najnowocześniejsze wcielenie takich rozwiązań to Analityka 3.0. Kluczem do jej skutecznego wykorzystania staje się odpowiednie osadzenie analityki w operacyjnym działaniu firmy.

Cyfrowa transformacja sprawia, że przedsiębiorstwa potrzebują coraz bardziej zaawansowanych rozwiązań, aby sprostać oczekiwaniom rynku i klientów. Big Data stwarza to zupełnie nowe możliwości dla przedsiębiorstw. Wobec rosnącej lawinowo ilości i różnorodności gromadzonych danych, umiejętne wykorzystanie rozwiązań analitycznych, staje się dzisiaj koniecznością, na bazie której przedsiębiorstwa mogą oferować innowacyjne produkty i usługi, usprawnić proces decyzyjny, zoptymalizować wewnętrzne procesy biznesowe, zwiększyć efektywność operacyjną i w efekcie uzyskać przewagę konkurencyjną. Rosnące wymagania rynku prowadzą do powstawania coraz to lepszych i bardziej zaawansowanych rozwiązań. Z danych Komisji Europejskiej wynika, że do 2020 r. analityka dużych zbiorów danych może przyczynić się do pobudzenia wzrostu gospodarczego państw Unii Europejskiej o dodatkowe 1,9 proc.

– Rozwijające się dynamicznie strategie biznesowe zwiększają potrzebę poszukiwania i rozwijania innowacyjnych rozwiązań, które usprawnią działalność  przedsiębiorstwa. I właśnie tutaj z pomocą przychodzi analityka biznesowa napędzająca trendy takie jak Big Data oraz Internet of Things. Dzięki jej zastosowaniu powstają zupełnie nowe strategie konkurowania, kreowane są nowe produkty i innowacyjne zasady funkcjonowania firm. Analityka daje możliwości przewidywania konkretnych zjawisk rynkowych, a także zrozumienie oraz zoptymalizowanie wielu procesów wewnątrz przedsiębiorstwa – komentuje Patryk Choroś, Principal Business Solutions Manager w SAS Institute Polska.

Wiedza za gąszczem liczb

W historii rozwoju analityki biznesowej możemy zauważyć trzy etapy. Pierwszy z nich (analityka 1.0) miał związek z wprowadzeniem systemów informatycznych, które gromadziły dane o procesach produkcji, sprzedaży, interakcji z klientami. Następnie dane te były rejestrowane, analizowane i przedstawiane w formie raportów. Działania te przyczyniły się do wzrostu sprawności operacyjnej przedsiębiorstw oraz podejmowania lepszych decyzji, które przekładały się na poprawę wyników finansowych. Było to jednak tylko spojrzenie retrospektywne na zdarzenia biznesowe.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


54 096 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 328 933 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 638 ofert w bazie

2 773 107 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP