Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nadchodzi przełom w systemach obsługi klienta w sektorze energetycznym

Autor: wnp.pl (JM)
01-12-2015 13:59
Nadchodzi przełom w systemach obsługi klienta w sektorze energetycznym
Fot. Fotolia

Przyglądając się kierunkom, w jakich rozwijają się obecnie systemy obsługi klienta w sektorze elektroenergetycznym, można stwierdzić, że za chwilę znajdziemy się w momencie przełomowym - przekonuje Łukasz Bednarek, analityk biznesowy w pionie Energetyki i Gazownictwa Asseco Poland.

Zdaniem naszego rozmówcy, po raz pierwszy bodziec zmian nie pochodzi "z wewnątrz" sektora, lecz przychodzi wraz z rozwojem technologii "nieenergetycznych".
- Ponadto, wraz z wdrażaniem najnowszych technologii teleinformatycznych, sposób funkcjonowania firm energetycznych ulega i będzie ulegał trwałej transformacji - mówi Łukasz Bednarek. - Zjawiskiem, które posiada taki transformacyjny charakter, jest Big Data.

Przedstawiciel Asseco wyjaśnia, że w pierwszej kolejności jest ono kojarzone z zalewem danych pochodzących z inteligentnych sieci i z zaawansowaną infrastrukturą pomiarową. - Jednak istotą Big Data jest zdolność do przetwarzania olbrzymich ilości nieustrukturyzowanych treści, które są np. domeną mediów społecznościowych - wyjaśnia. - To w tym obszarze prawdopodobnie należy się spodziewać znaczącego rozszerzenia funkcjonalności systemów UCIS (Utility Customer Information Systems).

Analiza danych pochodzących z mediów  społecznościowych, nawet jeśli nie uda się zidentyfikować nadawcy informacji, może pomóc w skutecznym monitorowaniu opinii klientów i wykrywaniu istotnych zmian w ich preferencjach. 

- Budowanie profili osobowościowych odbiorców końcowych w oparciu o dane, które sami tak chętnie publikują w serwisach typu Facebook czy Twitter i połączenie tych informacji ze szczegółowymi danymi o zużyciu energii, pozyskanymi dzięki zaawansowanej infrastrukturze pomiarowej sprawi, że możliwość wykorzystania systemów CRM osiągnie niespotykany dotąd poziom i najprawdopodobniej przełoży się na zaawansowaną personalizację oferty produktowej - przekonuje Łukasz Bednarek. - To z kolei rodzi pytanie, czy systemy rozliczeniowe nadążą za kreatywnością służb handlowych? Dlatego też w naszych pracach identyfikujemy nowy obszar rozwoju, w którym będą ewoluowały systemy UCIS.

Przedstawiciel Asseco wyjaśnia, że wprowadzenie spersonalizowanych ofert, kierowanych w stronę odbiorców masowych, rodzi potrzebę budowy „zaawansowanego bilingu”, w którym odchodzi się od paradygmatu rozliczeń wsadowych na rzecz rozliczeń czasu rzeczywistego, czy też dokładniej - rozliczeń „na żądanie”.

- Zaawansowany biling oznacza, nie tylko konieczność rozliczenia nowych produktów, np. rozliczeń interwałowych, zarezerwowanych dotąd dla wielkiego odbioru, ale także  konieczność obsługi różnych modeli rozliczeniowych prosumentów i przede wszystkim możliwość stosowania indywidualnych cykli rozliczeniowych dla każdego, również indywidualnego, odbiorcy końcowego - mówi Łukasz Bednarek. - Wdrożenie nowego bilingu będzie olbrzymim wyzwaniem, zarówno dla branży energetycznej, jak i większości dostawców tego typu rozwiązań.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 570 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP