XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Netflix nie zawojował polskiego rynku

Netflix nie zawojował polskiego rynku
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W przeddzień startu serwisu ShowMax eksperci widzą miejsce na kolejnych graczy na rynku VoD - pisze wtorkowy "Puls Biznesu".

Netflix bije rekordy popularności na świecie, ale nie podbił serc Polaków. Firma badawcza Gemius/PBI opublikowała wczoraj dane dotyczące oglądalności serwisu z filmami w trakcie pierwszego roku od startu.

O ile w styczniu 2016 r. stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci korzystających z komputerów stacjonarnych (1,49 proc. użytkowników sieci), to w lutym - gdy wygasł miesiąc darmowej subskrypcji - zainteresowanie szybko spadło do 73,6 tys. (0,34 proc.). Serwis zaczął odrabiać straty jesienią, gdy wzbogacił ofertę filmów, wprowadził polski dubbing i na koniec 2016 r. miał 385 tys. użytkowników (1,65 proc.).

Gemius opublikował badanie w przeddzień startu ShowMax, serwisu VoD rodem z RPA - podaje gazeta.

"Polski rynek VoD jest bardzo chłonny i znajdzie się na nim miejsce dla nowych graczy. Przy odpowiedniej promocji i atrakcyjnej bibliotece może się to udać również takim graczom jak Amazon Go czy ShowMax, który wchodzi do Polski. VoD to jednak jeden z najtrudniejszych obszarów do prowadzenia biznesu w sieci. Tylko nielicznym udaje się zbudować ciekawy katalog i zjednać sobie lojalność użytkowników" - powiedział dziennikowi Radosław Gołąb, ekspert Gemiusa.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Netflix nie zawojował polskiego rynku

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!