Netia: kosztowna rywalizacja o dusze internautów

Netia jest tak zdeterminowana, by na koniec roku mieć 200 tys. umów, że godzi się nawet dopłacać do usług.

Do realizacji pierwszej z obietnic ogłoszonych w kwietniu (200 tys. szerokopasmowego internetu) Netii brakuje ponad 60 tys. klientów. Największy operator alternatywny liczy, że przyciągną ich atrakcyjne promocje dla nowych klientów. Według analizy Urzędu Komunikacji Elektronicznej, promocyjna oferta Netii może być tańsza nawet o 35 proc. od usług TP - pisze "Puls Biznesu".

Nowi klienci Netii, którzy do końca lipca podpiszą z operatorem 3-letni kontrakt, będą przez rok cieszyć się darmowym dostępem do internetu. Mniej z tego cieszyć się będą akcjonariusze giełdowego operatora, bo w okresie obowiązywania całego kontraktu będzie on świadczył usługi poniżej kosztów. Marża ujemna w przypadku umowy na 36 miesięcy z łączem 1 Mbit/s sięga nawet 12 proc., i to licząc tylko opłaty dla Telekomunikacji i za dostęp do innych sieci internetowych. Konkurenci największego alternatywnego operatora nie mają złudzeń, że łączne koszty, jakie będzie ponosił, świadcząc usługi, znacznie przewyższą wysokość abonamentu, który otrzyma od klientów.

Jak tłumaczy Michał Marczak, analityk DI BRE Banku, obecna promocja nie przyniesie operatorowi ani pozytywnego skutku finansowego, ani marketingowego. Jest za to kosztowna i naraża Netię na świadczenie usług poniżej kosztów. Wizerunek Netii jako taniego dostawcy internetu za kilka tygodni skutecznie zatrą promocje konkurentów.

Netia inwestuje w budowę bazy abonenckiej, aby w przyszłości sprzedawać inne usługi, np. głosowe. Na razie jednak sprzedaż dostępu do internetu dla abonentów TP szła opornie. W ciągu ostatnich dwóch tygodni firma przyłączyła 1,5 tys. klientów. Nowa promocja może sytuację poprawić, mimo sezonu wakacyjnego zainteresowanie jest bardzo duże.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Netia: kosztowna rywalizacja o dusze internautów

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!