Netia pobiła Tepsę w internecie

Netia pobiła Tepsę w internecie
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Netia triumfuje. W drugim kwartale zdobyła więcej klientów internetu od odwiecznego rywala. I to nie licząc przejętych sieci.

Drugi kwartał tego roku nie sprzyjał specjalnie operatorom telekomunikacyjnym. Internet nie sprzedawał się tak dobrze, jak w ubiegłym roku. Wtedy promocje typu internet za złotówkę lub za darmo nakręcały rynek, a operatorzy alternatywni chwalili się, że klienci stoją w kolejkach. Teraz po boomie zostało tylko wspomnienie. Okazuje się jednak, że bardziej cierpi Telekomunikacja Polska niż Netia - pisze "Puls Biznesu".

— W drugim kwartale organicznie pozyskaliśmy 24 tys. klientów, a TP miała tylko 6 tys. sprzedanej neostrady i 17 tys. Orange Freedom — podkreśla Mirosław Godlewski, prezes Netii. Biorąc pod uwagę dokonane przez Netię przejęcia sieci, przewaga jest jeszcze większa, bo w drugim kwartale operator pozyskał łącznie 35 tys. klientów.

Netia podała te dane przy okazji wyników finansowych z drugiego kwartału i pierwszego półrocza. Przychody operatora w drugim kwartale wyniosły 243,48 mln zł, w porównaniu ze 190,5 mln zł przed rokiem. Wynik netto spółki sięgnął 314,58 ml zł, w porównaniu ze stratą 51,01 mln zł przed rokiem. Ta poprawa nie jest jednak niespodzianką, bo wynika z zysku ze sprzedaży udziałów w P4. Spółka zdecydowała się na podwyższenie prognozy przychodów. Zamiast planowanych 950 mln zł w całym, 2008 r. mają one sięgnąć 960-975 mln zł. Firma podała też, że jej nakłady inwestycyjne wyniosą 240 mln zł zamiast planowanych wcześniej 280 mln zł. Wzrosną za to nakłady na przejęcia sieci lokalnych — z 40 do 60 mln zł.

— Mamy bogatą listę celów akwizycyjnych, które zamierzamy zrealizować w drugiej połowie roku — powiedział Mirosław Godlewski.

Netia podtrzymała wcześniejsze szacunki dotyczące liczby klientów internetowych (ma być ich 400 tys., a jest 292 tys.) oraz wyniku EBITDA na poziomie 125 mln zł. EBITDA po pierwszym półroczu wyniosła 62,8 mln zł, ale spółka spodziewa się w drugiej połowie roku wzrostu kosztów pozyskania klientów oraz większych kosztów związanych z uwalnianiem węzłów lokalnych. Ma ich uwolnić w tym roku 125 zamiast planowanych stu - pisze "Puls Biznesu".
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

SPÓŁKI

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!