Pierwszy operator skorzystał z możliwości przejęcia od TP SA łącza między centralą a domem abonenta. To początek ważnego etapu w rozwoju konkurencyjnego rynku telekomunikacyjnego w Polsce
Uwolnienie pętli to kolejny krok. Dzięki temu, operatorzy alternatywni mogą korzystać z tzw. ostatniej mili, czyli łącza doprowadzonego z centrali telefonicznej do domu klienta. To pozwala na zaoferowanie pełnego pakietu usług, włącznie z telewizją i wideo na żądanie.
Netia, jako pierwszy operator w Polsce, rozpoczęła świadczenie usług, dzięki przejęciu pętli lokalnych. Usługa działa już w ramach węzła uruchomionego w centrali TP SA przy ul. Kaliskiej w Warszawie. Jest już pierwsza klientka, która skorzystał z tego typu usług Netii, wynika z publikacji w Gazecie Wyborczej.
- Jest to ważne wydarzenie, bowiem uwolnienie pętli lokalnej zwiększa konkurencyjność rynku i daje klientom możliwość faktycznego wyboru operatora. Dzięki decyzjom regulatora, rynek telekomunikacyjny w Polsce staje się naprawdę konkurencyjny - mówi Mirosław Godlewski, prezes Netii.
Jednak Anna Streżyńska, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, jest mniejszą optymistką: - Uwalnianie pętli lokalnych idzie jak po grudzie. Dziś Netia świętuje uwolnienie pięciu pętli, ale na kolejne czekać możemy nawet rok. Operatorzy skarżą się bowiem, że wciąż napotykają na duży opór ze strony TP SA - mówi Streżyńska.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Netia przejmuje pętle do abonentów