Netia stawia na internet

Netia stawia na internet
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Video na żądanie, telewizja przez internet i komórki dla biznesmenów - to najbliższe plany Netii.

W ub.roku co piąty Polak podłączany do internetu to klient Netii. Spółka pozbyła się nawet udziałów w sieci Play, by zdobyć pieniądze na rozwój swojej strategicznej działalności.

W przyszłym roku Netia chce zaoferować klientom nowe usługi, m.in. wideo na żądanie (VoD) i telewizję przez internet (IPTV). - Elementy tych usług pojawią się pewnie jeszcze w połowie br. Jednak lata 2009-10 to już usługa typu "triple play" (pakiet trzech usług w jednej cenie - np. telefon, internet oraz VOD), bo tylko dzięki temu będziemy mogli konkurować skutecznie - zapowiada Mirosław Godlewski, prezes Netii.

Spółkę, jak zaznacza Godlewski, czekają w tym roku poważne wydatki na rozbudowę infrastruktury telekomunikacyjnej. Chodzi tutaj przede wszystkim o tzw. uwalnianie pętli lokalnych (LLU). Pod tą skomplikowaną nazwą kryje się prowadzenie kabli między centralą TP, a domem abonenta. Pozwala to świadczyć usługi niezależne od oferty TP. W tym roku Netia chce uwolnić 100 pętli. Docelowo w ciągu trzech lat pół tysiąca.

Według Godlewskiego, na którego powołuje się Gazeta Wyborcza, jest to argument pokazujący, że operatorzy alternatywni też inwestują, a nie tylko, jak głosi obiegowa opinia, tylko wykorzystują infrastrukturę TP.

- Mamy największą sieć Wi-Max (internet i telefon drogą radiową) i kontynuujemy jej rozbudowę tam, gdzie TP nigdy nie doszła. Dobrym przykładem jest Konstancin. Tam ludzie nie mieliby telefonu i internetu bez naszych masztów - mówi prezes Netii.

W ub.roku roku na Wi-Max spółka wydała 30 mln zł, w tym - na zapełnienie brakujących lokalizacji - wyda ok. 18 mln.

Godlewski zapowiada też uruchomienie nowego komórkowego gracza pod szyldem Netii. Firma chce świadczyć wirtualne usługi mobilne, ale tylko dla klientów biznesowych.

Wg Godlewskiego nie ma co wchodzić z nową marką na zatłoczony rynek klientów indywidualnych. Lepiej jest szukać zyskownych nisz. - Skoncentrujemy się na segmencie, który nas już zna, i zostawimy markę Netia - twierdzi Godlewski, dodając, że spółka testuje już dla biznesu usługę telefonu, który zamienia się w biurze z mobilnego w telefon internetowy.

Netia swoją mobilna ofertę chce budować na podstawie sieci Play. Mimo pozbycia się udziałów ma z Playem podpisane stosowne kontrakty w tej sprawie.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!