PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Netia stawia na internet

Autor: Gazeta Wyborcza
25-03-2008 23:13

Video na żądanie, telewizja przez internet i komórki dla biznesmenów - to najbliższe plany Netii.

W ub.roku co piąty Polak podłączany do internetu to klient Netii. Spółka pozbyła się nawet udziałów w sieci Play, by zdobyć pieniądze na rozwój swojej strategicznej działalności.
W przyszłym roku Netia chce zaoferować klientom nowe usługi, m.in. wideo na żądanie (VoD) i telewizję przez internet (IPTV). - Elementy tych usług pojawią się pewnie jeszcze w połowie br. Jednak lata 2009-10 to już usługa typu "triple play" (pakiet trzech usług w jednej cenie - np. telefon, internet oraz VOD), bo tylko dzięki temu będziemy mogli konkurować skutecznie - zapowiada Mirosław Godlewski, prezes Netii.

Spółkę, jak zaznacza Godlewski, czekają w tym roku poważne wydatki na rozbudowę infrastruktury telekomunikacyjnej. Chodzi tutaj przede wszystkim o tzw. uwalnianie pętli lokalnych (LLU). Pod tą skomplikowaną nazwą kryje się prowadzenie kabli między centralą TP, a domem abonenta. Pozwala to świadczyć usługi niezależne od oferty TP. W tym roku Netia chce uwolnić 100 pętli. Docelowo w ciągu trzech lat pół tysiąca.

Według Godlewskiego, na którego powołuje się Gazeta Wyborcza, jest to argument pokazujący, że operatorzy alternatywni też inwestują, a nie tylko, jak głosi obiegowa opinia, tylko wykorzystują infrastrukturę TP.

- Mamy największą sieć Wi-Max (internet i telefon drogą radiową) i kontynuujemy jej rozbudowę tam, gdzie TP nigdy nie doszła. Dobrym przykładem jest Konstancin. Tam ludzie nie mieliby telefonu i internetu bez naszych masztów - mówi prezes Netii.

W ub.roku roku na Wi-Max spółka wydała 30 mln zł, w tym - na zapełnienie brakujących lokalizacji - wyda ok. 18 mln.

Godlewski zapowiada też uruchomienie nowego komórkowego gracza pod szyldem Netii. Firma chce świadczyć wirtualne usługi mobilne, ale tylko dla klientów biznesowych.

Wg Godlewskiego nie ma co wchodzić z nową marką na zatłoczony rynek klientów indywidualnych. Lepiej jest szukać zyskownych nisz. - Skoncentrujemy się na segmencie, który nas już zna, i zostawimy markę Netia - twierdzi Godlewski, dodając, że spółka testuje już dla biznesu usługę telefonu, który zamienia się w biurze z mobilnego w telefon internetowy.

Netia swoją mobilna ofertę chce budować na podstawie sieci Play. Mimo pozbycia się udziałów ma z Playem podpisane stosowne kontrakty w tej sprawie.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

16 377 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

728 669 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP