PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Netia szykuje się do trudnych warunków na rynku

Autor: PAP
08-11-2012 16:50
Netia szykuje się do trudnych warunków na rynku
Fot. mat. pras.

Netia chce mocniej skoncentrować się na usługach telewizyjnych i agresywnie zwiększyć dynamikę pozyskiwania klientów w tej części w kolejnych kwartałach oraz utrzymać solidne marże w segmencie klientów biznesowych. Zastanawia się też nad długoterminową strategią dla usług mobilnych. Takie działania to zabezpieczenie przed trudnymi warunkami na rynku - poinformował na spotkaniu z dziennikarzami prezes Mirosław Godlewski.

Wcześniej w czwartek Netia obniżyła prognozę liczby usług RGU na 2012 rok do 2,650 mln z 2,750 mln ze względu m.in. na ogólnie trudne warunki handlowe na rynku klientów indywidualnych.
"Przyglądamy się i rewidujemy strategię dotyczącą rynku klientów indywidualnych (...) To na czym będziemy się coraz bardziej koncentrowali to usługi telewizyjne, których liczba w trzecim kwartale wyniosła 73 tys. wobec 71 tys. w drugim kwartale. Nastawiamy się na agresywniejsze wzrosty w kolejnych kwartałach, na razie na agresywniejsze niż wzrost o 1,5 tys. w trzecim kwartale, ale długoterminowo chcemy zdecydowanie to przyspieszyć" - powiedział Godlewski.

"Przez ostatnie pięć lat rośliśmy głównie w segmencie klientów indywidualnych, ale widać, że potencjał się wyczerpał. Usługi telewizyjne są tą częścią segmentu klientów indywidualnych, w którym chcemy rosnąć agresywniej, ale chcemy też utrzymać solidne przychody i solidne marże w segmencie klientów biznesowych. To jest zabezpieczenie przed cyklem koniunkturalnym" - dodał.

"Duże nadzieje wiążemy z usługami telewizyjnymi, żeby przychody z tych usług niwelowały spadki z usług głosowych, bo tych spadków spodziewamy się w kolejnych kwartałach i to jest nieuniknione" - powiedział również.

W trzecim kwartale 2012 roku liczba usług telewizyjnych wyniosła 73 tys. wobec 71 tys. w drugim kwartale i 62 tys. w pierwszym kwartale.

Przychody z usług głosowych spadły w III kw. 2012 r. do 242 mln zł z 251 mln zł w II kw. 2012 roku i wobec 268 mln zł (pro-forma) rok wcześniej.

Przychody w segmencie biznesowym wyniosły 247 mln zł w III kw. 2012 r., czyli spadły o 2 proc. kdk, a marża skorygowanego zysku EBITDA wyniosła 48,2 proc. w III kw. 2012 r., a liczba usług w segmencie biznesowym wyniosła 703 tys. (wzrost o 1 proc. kdk)

Liczba usług w segmencie klientów indywidualnych wyniosła na koniec trzeciego kwartału 2012 roku 1.996 tys. (spadek 3 proc. kdk).

Prezes powiedział też, że Netia nie jest usatysfakcjonowana liczbą usług mobilnych.

"W przypadku usług mobilnych zastanawiamy się nad jakąś długoterminową strategią, bo poziom 100 tys. usług, to nie jest coś co nas satysfakcjonuje" - powiedział Godlewski.

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Netia SA [NET]

kurs:

4.00 PLN -0.02 (-0.50%)

Notowania | Analiza techniczna



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 876 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

560 045 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP