Netia szykuje się do trudnych warunków na rynku

Netia szykuje się do trudnych warunków na rynku
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Netia chce mocniej skoncentrować się na usługach telewizyjnych i agresywnie zwiększyć dynamikę pozyskiwania klientów w tej części w kolejnych kwartałach oraz utrzymać solidne marże w segmencie klientów biznesowych. Zastanawia się też nad długoterminową strategią dla usług mobilnych. Takie działania to zabezpieczenie przed trudnymi warunkami na rynku - poinformował na spotkaniu z dziennikarzami prezes Mirosław Godlewski.

Wcześniej w czwartek Netia obniżyła prognozę liczby usług RGU na 2012 rok do 2,650 mln z 2,750 mln ze względu m.in. na ogólnie trudne warunki handlowe na rynku klientów indywidualnych.

"Przyglądamy się i rewidujemy strategię dotyczącą rynku klientów indywidualnych (...) To na czym będziemy się coraz bardziej koncentrowali to usługi telewizyjne, których liczba w trzecim kwartale wyniosła 73 tys. wobec 71 tys. w drugim kwartale. Nastawiamy się na agresywniejsze wzrosty w kolejnych kwartałach, na razie na agresywniejsze niż wzrost o 1,5 tys. w trzecim kwartale, ale długoterminowo chcemy zdecydowanie to przyspieszyć" - powiedział Godlewski.

"Przez ostatnie pięć lat rośliśmy głównie w segmencie klientów indywidualnych, ale widać, że potencjał się wyczerpał. Usługi telewizyjne są tą częścią segmentu klientów indywidualnych, w którym chcemy rosnąć agresywniej, ale chcemy też utrzymać solidne przychody i solidne marże w segmencie klientów biznesowych. To jest zabezpieczenie przed cyklem koniunkturalnym" - dodał.

"Duże nadzieje wiążemy z usługami telewizyjnymi, żeby przychody z tych usług niwelowały spadki z usług głosowych, bo tych spadków spodziewamy się w kolejnych kwartałach i to jest nieuniknione" - powiedział również.

W trzecim kwartale 2012 roku liczba usług telewizyjnych wyniosła 73 tys. wobec 71 tys. w drugim kwartale i 62 tys. w pierwszym kwartale.

Przychody z usług głosowych spadły w III kw. 2012 r. do 242 mln zł z 251 mln zł w II kw. 2012 roku i wobec 268 mln zł (pro-forma) rok wcześniej.

Przychody w segmencie biznesowym wyniosły 247 mln zł w III kw. 2012 r., czyli spadły o 2 proc. kdk, a marża skorygowanego zysku EBITDA wyniosła 48,2 proc. w III kw. 2012 r., a liczba usług w segmencie biznesowym wyniosła 703 tys. (wzrost o 1 proc. kdk)

Liczba usług w segmencie klientów indywidualnych wyniosła na koniec trzeciego kwartału 2012 roku 1.996 tys. (spadek 3 proc. kdk).

Prezes powiedział też, że Netia nie jest usatysfakcjonowana liczbą usług mobilnych.

"W przypadku usług mobilnych zastanawiamy się nad jakąś długoterminową strategią, bo poziom 100 tys. usług, to nie jest coś co nas satysfakcjonuje" - powiedział Godlewski.

"Zastanawiamy się nad powrotem do korzeni, czyli do myślenia o tych usługach jako o dodatku do usług głosowych i skoncentrowania się na klientach stacjonarnych" - dodał.

Liczba mobilnych usług internetowych wyniosła na koniec trzeciego kwartału tego roku 32,8 tys., a mobilnych usług głosowych 62 tys.

Liczba klientów usług szerokopasmowych Netii w trzecim kwartale spadła kdk o 2 proc. do 889 tys., a liczba klientów usług głosowych wyniosła 1.678 tys. i spadła o 2 proc. kdk.

Wcześniej podczas telekonferencji z analitykami Jonathan Eastick, dyrektor finansowy Netii powiedział, że nakłady CAPEX w 2013 roku mogą pozostać w granicach tegorocznych 270 mln zł, o ile spółka nie zdecyduje się na jakieś istotne zmiany w prowadzeniu działalności w segmencie gospodarstw domowych.

Prognoza grupy Netia na 2012 rok została podtrzymana na poziomie 2,125 mld zł przychodów, 600 mln skorygowanego EBITDA oraz 125 mln zł skorygowanego EBIT. Grupa podtrzymała prognozę nakładów inwestycyjnych na poziomie 270 mln zł. Prognoza marży skorygowanego EBITDA na 2012 rok została podtrzymana na poziomie 28,2 proc. Netia podtrzymała prognozę skorygowanych przepływów wolnych środków pieniężnych na poziomie operacyjnym (skoryg. OpFCF) 330 mln zł.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!