PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nie każdy start-up musi być globalny

Autor: PulsHR.pl
22-05-2016 17:00
Nie każdy start-up musi być globalny
Fot. PTWP

Nie istnieją żadne przeszkody, by polskie start-upy wchodziły na zagraniczne rynki - uważa Tomasz Hanczarek, wiceprezes rady nadzorczej Work Service. - Potrzebne są tylko chęci i wiara w to, że się uda - dodaje.

- Jak zakładaliśmy Work Service, takich firm jak nasza było wiele. Większość została sprzedana. My chcieliśmy, by nasza firma była w top 10 na świecie. To jest nadal aktualne – mówi Hanczarek.
Z kolei Szymon Janiak, CEO OORT E zwrócił uwagę, że wsparcie finansowe powinno mieć granice.

- Jeśli komuś damy za dużo na początku, to się zrobi leniwy. Rozdawanie dużych sum może prowadzić do patologii – zacznie się wyciąganie kasy z różnych inwestycji – mówi Janiak.

- Nie każdy start-up musi być globalny. Mamy komercjalizować się i zarabiać – dodaje.

Marek Zmysłowski, CEO i założyciel HotelOga przytacza przykład Coca Coli, która jest w każdym kraju na świecie. W czym tkwi ich fenomen?

- Coca Cola nie nazywa się firmą globalną, ale multilateralną. Musimy przestać być polskimi firmami, które zdobywają kraje. Trzeba w każdym państwie znaleźć lokalnego partnera, który pozwoli dopasować produkt czy usługę do konkretnego rynku – mówi Zmysłowski.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 217 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP