Nie każdy start-up musi być globalny

Nie każdy start-up musi być globalny
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Nie istnieją żadne przeszkody, by polskie start-upy wchodziły na zagraniczne rynki - uważa Tomasz Hanczarek, wiceprezes rady nadzorczej Work Service. - Potrzebne są tylko chęci i wiara w to, że się uda - dodaje.

- Jak zakładaliśmy Work Service, takich firm jak nasza było wiele. Większość została sprzedana. My chcieliśmy, by nasza firma była w top 10 na świecie. To jest nadal aktualne – mówi Hanczarek.

Z kolei Szymon Janiak, CEO OORT E zwrócił uwagę, że wsparcie finansowe powinno mieć granice.

- Jeśli komuś damy za dużo na początku, to się zrobi leniwy. Rozdawanie dużych sum może prowadzić do patologii – zacznie się wyciąganie kasy z różnych inwestycji – mówi Janiak.

- Nie każdy start-up musi być globalny. Mamy komercjalizować się i zarabiać – dodaje.

Marek Zmysłowski, CEO i założyciel HotelOga przytacza przykład Coca Coli, która jest w każdym kraju na świecie. W czym tkwi ich fenomen?

- Coca Cola nie nazywa się firmą globalną, ale multilateralną. Musimy przestać być polskimi firmami, które zdobywają kraje. Trzeba w każdym państwie znaleźć lokalnego partnera, który pozwoli dopasować produkt czy usługę do konkretnego rynku – mówi Zmysłowski.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nie każdy start-up musi być globalny

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!