Przetrwanie jest ważniejsze od rozwoju – tak można podsumować podejście przedsiębiorstw z sektora mikro-, małych i średnich spółek do działalności biznesowej. Tylko co piąty polski przedsiębiorca uznaje wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w firmie za czynnik warunkujący osiągnięcie sukcesu - wynika z raportu EFL "Innowacje w MŚP. Pod lupą".
Aby osiągnąć sukces rynkowy, niezbędne jest zdaniem przedsiębiorców dbanie o jakość produktów i usług (59,8 proc.), elastyczność, szybkie dopasowanie do ewoluujących oczekiwań rynku (34,2 proc.) oraz nastawienie na satysfakcję klientów (30,2 proc.) – to kluczowe czynniki sukcesu rynkowego. Innowacyjność nie jest przez większość z nich nawet brana pod uwagę. Nie dziwi więc, że ponad połowa przedsiębiorców planuje w nadchodzących miesiącach skupić się na zwiększeniu skali sprzedaży – 53 proc., a 33 proc. mówi o koncentracji na tym, aby w ogóle przetrwać na rynku. Jedynie 2 proc. jako cel stawia sobie udoskonalenie produktów.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Niewielkie firmy nie są zainteresowane innowacyjnością