Hewlett-Packard poinformował o oficjalnym uruchomieniu w Łodzi centrum usług biznesowych dla zewnętrznych klientów firmy (BPO - Business Process Outsourcing).
Nowe biuro mieści się w samym sercu miasta – w nowoczesnym budynku biurowym GTC University Business Park i zatrudnia już kilkudziesięciu pracowników, w tym dziesięciu doświadczonych managerów, od początku zaangażowanych w uruchamianie centrum. Jednocześnie trwa intensywna rekrutacja, w której kluczowym wymogiem wobec kandydatów jest posiadanie wyższego wykształcenia oraz biegła znajomość języków obcych. Osoby, które z powodzeniem zakończyły rekrutację, przechodzą cykl specjalistycznych szkoleń mających na celu przygotowanie ich do pracy.
Obecnie centrum w Łodzi obsługuje m.in. jeden z największych europejskich kontraktów z obszaru outsourcingu procesów biznesowych. Projekt obejmuje obsługę administracyjno-personalną.
Za wyborem Łodzi na rozszerzenie działalności BPO przez HP zadecydowały m.in. takie atuty, jak dogodna komunikacyjnie lokalizacja, duża podaż absolwentów wyższych uczelni i wysoki poziom ich kwalifikacji (w tym znajomość języków obcych), dynamika i potencjał rozwoju miasta oraz profesjonalne wsparcie udzielone inwestorowi ze strony władz samorządowych i urzędów centralnych, ocenia Danila Meirlaen, wiceprezes Działu Usług Biznesowych Hewlett-Packard. Istotne były też kryteria: centralnego położenia, wzrost liczby połączeń lotniczych oraz stosunkowo niewielka odległość między Łodzią a Wrocławiem, gdzie znajduje się HP Global Business Center.
Centrum w Łodzi jest drugą w Polsce jednostką HP oferującą nowoczesne usługi dla biznesu. Pierwsza z nich powstała we Wrocławiu w 2005 roku. Dolnośląska placówka z powodzeniem realizuje złożone zadania z zakresu finansów i księgowości, zarządzania personelem, sprzedaży i marketingu, przetwarzania danych i dostarczania informacji oraz zarządzania łańcuchem dostaw, zarówno na potrzeby HP, jak i jej klientów.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nowe centrum usług biznesowych HP w Łodzi