Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nowe narzędzie biznesowe - portale społecznościowe

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
15-02-2010 13:18

Aż 93 proc. badanych pracodawców w Polsce nie wprowadziło oficjalnej polityki korzystania z serwisów społecznościowych przez pracowników, a zaledwie 1 proc. deklaruje, że ich organizacja opracowała taką politykę. Takie są wyniki badania przeprowadzonego przez agencję zatrudnienia Manpower Polska.

Polscy przedsiębiorcy pytani o główną przyczynę wprowadzenia polityki wykorzystywania portali społecznościowych wskazują chęć uniknięcia strat spowodowanych spadkiem efektywności (55 proc.), potrzebę zapewnienia ochrony prawa własności intelektualnej oraz tajemnicy informacji (45 proc.) i ochrony przed utratą renomy (27 proc.).
Zdecydowana większość pracodawców (ponad 60 proc.) pytanych o to, jakie dziedziny biznesu mogą być z sukcesem wspierane przez portale społecznościowe, nie potrafiła ich wskazać. Z kolei wśród tych firm, które je wskazały, wymieniano: wzmocnienie rozwoju zawodowego pracowników, wzmocnienie zaangażowania pracowników, wsparcie budowania marki.

Wyniki badania w Polsce znacząco odbiegają od danych dla regionu EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka), w którym 11 proc. firm opracowało politykę korzystania z portali społecznościowych przez pracowników oraz od danych dla całego świata (20 proc.). Kraje naszego regionu, w których najmniej firm przygotowało politykę korzystania z sieci społecznościowych to: Francja (2 proc.), Austria i Czechy (po 4 proc.), Niemcy i Szwajcaria (po 6 proc.). Na drugim biegunie są pracodawcy z: RPA (40 proc. wdrożeń), Wielkiej Brytanii (22 proc.) i Irlandii (15 proc.).

Według Manpower Polska, choć powoli, jednak coraz więcej firm zdaje się dostrzegać potencjał, jaki dają takie portale jak: Facebook, Twitter, LinkedIn czy polski Goldeline. Serwisy te wykorzystywane są przez organizacje nie tylko jako kanał komunikacji czy sieć, dzięki której pracownicy mają możliwość pozostawania w kontakcie, ale także jako narzędzie budujące wizerunek i zaangażowanie pracowników. Są one pomocne firmom w kilku sferach, głównie w: zachęcaniu pracowników do współpracy i komunikacji, wspieraniu budowy marki firmy oraz pozyskaniu utalentowanych pracowników.

- Portale społecznościowe będą pełnić coraz większą rolę w procesach zarządzania firmą, pracownikami i wizerunkiem firmy. - ocenia Iwona Janas, dyrektor generalna Manpower Polska. - Świadome i innowacyjne organizacje zdają sobie sprawę z tego, że nowe pokolenie wchodząc na rynek pracy, traktuje serwisy społecznościowe jako narzędzie pracy. Polscy pracodawcy planujący działania na przyszłość powinni uwzględnić opracowanie polityki korzystania z sieci społecznościowych.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 648 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP