PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nowe rozwiązanie zakończy blokowanie reklam w internecie?

Autor: WNP.PL (WGK)
11-05-2016 11:04
Nowe rozwiązanie zakończy blokowanie reklam w internecie?
Fot. Shutterstock

Spółka Cloud Technologies zajmująca się marketingiem związanym z analizą Big Data, opracowała technologię UnBlock pozwalającą na wyświetlanie reklam internautom korzystającym z wtyczek blokujących reklamy. Rozwiązanie czeka na otrzymanie patentu od Urzędu Patentowego RP.

Według raportu Association of Online Publishers (AOP) aż 65 proc. wydawców internetowych uznaje, że stosowanie rozmaitych wtyczek i programów blokujących reklamy, czyli tzw. adblockerów, stanowi dziś największe zagrożeniem dla branży reklamowej. Do tej pory żadnej firmie na świecie nie udało się wypracować rozwiązania, które pozwoliłoby uporać się z wtyczkami blokującymi reklamy, generującymi rok do roku miliardowe straty. Przełomem może okazać się jednak UnBlock, technologia opracowana przez warszawską spółkę Cloud Technologies, która złożyła już wniosek patentowy na swój wynalazek w Polsce. Docelowo UnBlock ma zostać objęty ochroną patentową również poza granicami naszego kraju, między innymi w Stanach Zjednoczonych.
- Blokowanie reklam internetowych to bardzo złożone zjawisko. Z jednej strony całkowicie zrozumiała jest irytacja internautów nachalnymi reklamami. Z drugiej strony – reklama to podstawowe źródło utrzymania większości wydawców. Dlatego od początku naszej działalności dążyliśmy do tego, aby reklamy były odpowiednio targetowane, czyli wykorzystywały dane o zainteresowaniach i zachowaniach internautów. Tylko w ten sposób możemy osiągnąć wysoką skuteczność, bez stosowania agresywnych formatów reklamowych - mówi Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies, warszawskiej spółki, która opracowała system UnBlock.

- Blokowanie reklam internetowych to jednak bardzo radykalny krok, który dla internautów w dłuższej perspektywie mógłby okazać się strzałem w kolano. Może to doprowadzić do sytuacji, w której za dostęp do treści internetowych trzeba będzie po prostu zapłacić. Trudno więc dziwić się wydawcom, którzy już teraz proponują odpłatny dostęp do treści użytkownikom blokującym reklamy, chcąc ratować się przed stratami - dodaje Piotr Prajsnar.

Reklama, chcesz czy nie chcesz

Technologia opracowana przez Cloud Technologies umożliwia wydawcom wyświetlenie zablokowanej wcześniej reklamy w praktycznie dowolnym formacie. Narzędzie z powodzeniem działa też w modelu programmatic buying oraz oferuje wsparcie dla reklamy wideo.

- Nasze narzędzie potrafi unieszkodliwić wtyczki blokujące reklamy w przeglądarkach internautów, by w ten sposób umożliwić reklamodawcom wyświetlenie wcześniej zablokowanej kreacji w praktycznie dowolnym formacie. Pozwoli to reklamodawcom i wydawcom na zminimalizowanie strat związanych z blokowaniem reklam, które w tym roku wedle statystyk eMarketera mogą sięgnąć nawet 27 mld dolarów. Według naszych szacunków w Polsce z adblockerów korzysta nawet 7 mln internautów. Dzięki UnBlockowi wydawcy nie będą musieli martwić się o widoczność reklamy ani o straty spowodowane jej blokowaniem, a internauci zachowają dostęp do bezpłatnych treści w sieci - dodaje Piotr Prajsnar.

NA GIEŁDZIE

CLOUD [CLD]

kurs:

97.55 PLN -0.33 (-0.34%)

Notowania | Analiza techniczna





SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


42 713 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP