PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nowe technologie napędzają handel

Autor: wnp.pl (WGK)
17-02-2015 10:38
Nowe technologie napędzają handel
fot. Andrzej Wawok

Do końca 2015 r. 83 proc. stron internetowych będzie przeglądanych na tabletach i smartfonach, a 65 proc. populacji na świecie będzie korzystało z telefonu komórkowego. Według raportu Deloitte „szybki handel”, mobilność i innowacyjność decydują o sukcesie światowych sieci detalicznych.

Choć przychody największych 250 detalistów wzrosły w ostatnim roku obrotowym (kończącym się najpóźniej w czerwcu 2014 r.) o 4,1 proc., do 4,35 biliona dolarów, handel detaliczny musi stać się bardziej mobilny, szybszy i innowacyjny, by sprostać rosnącym wymaganiom klientów. Takie wnioski płyną z raportu „2015 Global Powers of Retailing” przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte we współpracy ze Stores Media. Największym na świecie sprzedawcą e-commerce jest Amazon, liderem sprzedaży tradycyjnej pozostaje Wal-Mart.
Według raportu tempo wzrostu przychodów największych sieci handlowych spada nieprzerwanie od roku 2011, a średni wzrost w latach 2008-2013 wynosił 4,2 proc. Do trendów napędzających rozwój branży w najbliższej przyszłości należy mobilność i innowacyjność.

Rozwój nowoczesnych technologii i rosnąca popularność smartfonów sprawia, że globalny handel detaliczny musi stawiać między innymi na mobilność. Do 2015 roku 65 proc. populacji na świecie będzie korzystać z telefonu komórkowego, a 83 proc. stron internetowych będzie przeglądanych na tabletach i smartfonach. W czasie kolejnych trzech lat globalna sprzedaż za pośrednictwem urządzeń mobilnych przekroczy 638 mld dolarów, czyli tyle ile jeszcze rok temu wynosiła wartość całego handlu elektronicznego na świecie. Sieci handlowe muszą w swoich sklepach udostępniać klientom darmowe Wi-Fi oraz dostosowywać swoje strony internetowe do urządzeń mobilnych.

Detaliści powinni też maksymalnie skrócić swoje łańcuchy dostaw, aby zaspokoić oczekiwania klientów z pokolenia Y (urodzonych w latach 80. i 90.). Tu narzędzi dostarczają nowe technologie, jak media społecznościowe czy witryny internetowe i szereg rozwiązań technicznych ułatwiających zakupy, czy wręcz proponujących produkty.

– Wymagania klientów nadal będą rosnąć, co stawia przed sieciami handlowymi duże wyzwania związane z wykorzystaniem nowych technologii i innowacyjnych rozwiązań. Obserwujemy na świecie, ale także i w Polsce rosnącą liczbę lokalizacji typu click and collect, wykorzystanie beaconów do zarządzania relacją z klientem, aplikacje i roboty porządkujące półki czy połączone w sieć Internetu Rzeczy sprzęty domowe w ofercie. Największe sieci, takie jak Wal-Mart czy Amazon intensywnie inwestują w laboratoria innowacji, a ich śladem zapewne podążą kolejni gracze na tym rynku – komentuje Magdalena Burnat-Mikosz, partner i lider Innovation Consulting w Deloitte.

W raporcie, obok listy 250 największych światowych sieci detalicznych, zaprezentowano też listę 50 największych e-sprzedawców. O zmianach technologicznych wpływających na branżę świadczy fakt, że już 37 przedsiębiorstw z tej listy znalazło się wśród 250 światowych gigantów.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 217 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP