Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nowe technologie przyspieszają rozwój mniejszych firm

Autor: wnp.pl (WGK)
20-03-2016 12:56
Nowe technologie przyspieszają rozwój mniejszych firm
Fot. Fotolia

Najszybciej rozwijające się małe firmy to te, które budują przewagę wykorzystując innowacyjne technologie. Takie wnioski przynosi raport „Benchmarks for Small Business Growth” firmy Salesforce. Badano trzy obszary działalności: marketing, sprzedaż i obsługę klienta.

Badanie wykazało, że firmy z ponadprzeciętnymi wynikami biznesowymi mają przewagę nad pozostałymi przedsiębiorstwami w każdym aspekcie wykorzystania nowoczesnych technologii w marketingu, sprzedaży i relacji z klientem.

– Obecnie bez odpowiednich technologii nie jest już możliwe wdrażanie efektywnych strategii skoncentrowanych na potrzebach klientów. Łączenie marketingu ze sprzedażą i obsługą klienta to dziś bardzo szerokie i złożone zagadnienie. Można jednak uczyć się od najlepszych na rynku firm. Nasze badanie pokazuje wiele aspektów, które każde przedsiębiorstwo może brać pod uwagę przy budowaniu strategii. Opracowanie na pewno jest wartościową inspiracją dla managerów chcących kreować skuteczne modele sprzedaży i marketingu – komentuje Grzegorz Lisiecki, dyrektor sprzedaży Salesforce w krajach bałtyckich i w Polsce.

Szybko rozwijające się małe firmy coraz częściej wykorzystują aplikacje mobilne, które pozwalają poprawić efektywność pracy i elastyczniej działać w sferze sprzedaży i obsługi klienta. W ciągu najbliższych 2 lat małe firmy planują ponad dwukrotnie zwiększyć na tym polu aktywność i wydatki. Jednym z kluczowych powodów wykorzystania aplikacji jest zapewnienie klientom lepszej obsługi i skutecznej komunikacji w modelu 1 na 1 - zarówno w obszarze sprzedaży (od zainteresowania do transakcji), jak i po zakupie (obsługa klienta, serwis).

Szybciej rozwijające się firmy częściej bazują na rozwiązaniach analitycznych wspomagających decyzje i zarządzanie. 51 proc. marketerów jest zdania, że analityka biznesowa to dziś krytyczny lub bardzo ważny środek wspierający wdrażanie strategii marketingowej. Firmy podkreślają przy tym, że kluczem do sukcesu jest spójność. Coraz bardziej powszechne jest porównanie marketingu i sprzedaży do tzw. „podróży klienta”, czyli trosce o to, by niezależnie od sposobu interakcji z firmą klient uzyskiwał spójne informacje i miał podobne, pozytywne doświadczenia.

Małe firmy coraz chętniej wykorzystują innowacyjne rozwiązania z obszaru marketing automation i marketingu mobilnego. Częściej też aktywnie uczestniczą w mediach społecznościowych. Zainteresowanie nowymi modelami działania jest ogromne – w ciągu najbliższego roku małe firmy planują zwiększyć zaangażowanie i wydatki na marketing automation o ponad 140 proc.

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


55 615 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 298 371 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 638 ofert w bazie

2 762 946 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP