PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nowe technologie tworzą nowy marketing

Autor: wnp.pl (Jacek Ziarno)
09-07-2015 06:00
Nowe technologie tworzą nowy marketing
fot. mat. prasowe

Stale obserwuję światowe technologie, które najszybciej się rozwijają albo też pojawiają tam, gdzie pozornie nie ma już nic do zrobienia. To elementarz dla każdego biznesmena, który nie chce zostać w tyle w rozwoju swoich produktów - mówi Rafał Brzoska, założyciel InPostu, w rozmowie z Nowym Przemysłem.

Panie prezesie, po co panu właściwie udziały w spółce Social WiFi? Hobby, misja dobrych usług? A może najzwyczajniej nos mówi, że zarobi pan górę pieniędzy?
Rafał Brzoska objął udziały w spółce Social WiFi

W przypadku Social WiFi spodziewam się osiągnąć sukces wraz z autorami tego pomysłu. Generalnie: darmowe sieci wi-fi umożliwiają śledzenie poczynań klientów w miejscach, w których oni z nich korzystają; późniejszy kontakt jest różnego rodzaju zachętą, by w tych punktach - jak choćby lotniska czy centra handlowe - znów się pojawili.

Social Wi-Fi - wraz z Red Bullem i Paczkomatami - przetestuje na przykład ciekawą cross-promocję trzech firm w kilkudziesięciu lokalizacjach paczkomatów, gdzie będzie można korzystać z darmowego wi-fi. Mowa tu o wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi, które finalnie pomogą w rozwoju podstawowego dla mnie biznesu, skupionego w Grupie Integer.pl.

A jak się udało z inwestycją w system SALESmanago, stworzony przez spółkę Benhauer? Taka ocena po ponad roku...

Czytaj także: Rafał Brzoska zainwestował 5 mln zł w startup SalesManago

- To, jak dotychczas, jedna z moich najlepszych inwestycji! SALESmanago plasuje się teraz na 6. pozycji na świecie w klasyfikacji platform marketing automation. Lidera w tej branży, czyli Hubspot, wycenia się w tej chwili na 1,6 mld dol., a SALESmanago jest tylko sześciokrotnie mniejszy, gdyby patrzeć przez pryzmat obsługiwanych klientów. A zatem powinien być dziś wart jakieś 200 mln dol… To jednak szacunki nie do końca precyzyjne, bo amerykańska platforma skupia trochę inny profil klientów (głównie dużych, biznesowych), co ma istotny wpływ na wycenę.

I jeszcze odniesienie do tego, o czym wspominałem na samym początku - mam na myśli śledzenie innowacyjnych rozwiązań: jeśli rozpatrywać najważniejsze trendy w globalnym marketingu, to marketing automation jest absolutnym liderem.

To też „spina się” z pana głównym biznesem.

- Jak najbardziej. Wykorzystujemy narzędzia marketing automation do edukacji użytkowników. Strony czy sklepy internetowe, które wykorzystują system SALESmanago, przekazujący rozmaite informacje o Paczkomatach, odnotowują ewidentnie większy wzrost zainteresowania tą metodą dostarczania przesyłek niż te pozbawione korzyści, które daje wspomniana platforma marketingowa.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP